Esteu aquí: Inici La ciutat Notícies Notícies 2013 La despesa mitjana del turista que pernocta a la ciutat és de 237€ per estada

La despesa mitjana del turista que pernocta a la ciutat és de 237€ per estada

La despesa mitjana del turista que pernocta a la ciutat és de 237€ per estada

Des del Patronat de Turisme s’ha fet una valoració molt positiva del balanç de 2013.
La despesa mitjana del turista que pernocta a la ciutat és de  237€  per estada Foto: Mauri Fernández
29/10/2013

 

El balanç de xifres de gener a octubre d’enguany pel que fa al turisme de la ciutat, ha donat resultats molt positius que avui s’han presentat en roda de premsa. D’una banda, al total dels 2.6 milions de visitants, s’ha especificat que hi ha hagut 1.124.000 pernoctacions que, de mitjana, han suposat una despesa per cada turista de 237€ i per cada excursionista (no pernoctació) de 73€. Uns barems econòmics que han suposat una dada important a valorar per part del Patronat Municipal de Turisme, ja que les estades, a més, s’han fet amb un objectiu concret: d’una banda un 77.8% de les visites han estat per interès cultural, un 67.7% de platja i seguidament per passejar i fer compres, i per primera vegada i en un 21% de les visites, també hi ha hagut un interès gastronòmic per venir a Tarragona.

D’altra banda, el tipus de públic que més ens ha visitat ha estat el familiar, parelles amb fills de més de 12 anys i entre 35 i 55 anys. Del que ja coneixíem dades és de les procedències: el turista francès i el rus és el que més ha visitat enguany la ciutat i s’ha interessat més a través de la web de Tarragona Turisme i de l’oficina de turisme. Proporcionalment, les xifres de turistes de la resta de l’estat espanyol han disminuït, però s’ha vist compensat amb l’important augment d’aquests dos països.

El treball del Patronat de Turisme d’aquest 2013 s’ha vist reflectit també amb diferents campanyes promocionals que van més enllà de l’estada i que han donat els seus fruïts. D’una banda les iniciatives de Tarragona ciutat de Castells i de Tarragona Història Viva, però d’altra també les campanyes comercials específiques com Enjoy Tarragona dirigida especialment al públic rus i altres que s’han fet conjuntament amb el sector privat, com són la Family Week, Summer Love o col·laboracions en esdeveniments i festivals concrets de la ciutat.

Podeu consultar les dades estadístiques en aquest enllaç

Segells de reconeixement d'administració oberta