Creix un 25% el nombre de visitants individuals a Tarragona els primers dies de Setmana Santa
El Patronat Municipal de Turisme de Tarragona ha fet públiques les dades estadístiques de visitants dels tres primers dies d’inici de la Setmana Santa a Tarragona. Com sempre, el Patronat es basa en les consultes a les oficines de Turisme i els Punts d’Informació que disposa a la ciutat.
En aquest sentit, cal destacar l’augment de gairebé el 25% (un 24,51%) de les consultes individuals a les oficines i Punts d’Informació. Una pujada important i que simbolitza el canvi de model turístic que viu la ciutat de Tarragona. D’un turisme de touroperadors i de turisme de simplement d’hores a la ciutat, s’evoluciona cap a un model turístic individual, familiar, que aposta per la cultura i per descobrir per ell mateix la ciutat, amb unes possibilitats més elevades de pernoctació.
En aquest augment, hi ha jugat un paper molt important el turisme internacional, que ha crescut prop d’un 140%, representant un 20% sobre el total. Països com el Regne Unit amb un creixement del 79% o de França, del 750% destaquen sobre la mitjana. També ho fa Irlanda, amb un augment del 100%, després que el Patronat presentés la Setmana Santa i Tarraco Viva a Dublín ara fa un mes. L’augment de visitants catalans també és significatiu, arribant gairebé al 15%.
La xifra total de visitants (consultes individuals i de grups) és molt similar a la de l’any anterior, rondant en tan sols tres dies les 2.200 consultes. Un fet que reforça aquesta aposta per un tipus de turisme de llarga durada, que no forma part d’un viatge programat. A més a més, les xifres demostren que l’aposta pel turisme de proximitat dóna els seus fruits, amb més turistes individuals de Catalunya i de destinacions properes en el temps, com ara França o el Regne Unit i Irlanda, amb connexions aèries regulars amb Tarragona.
El President del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, Sergi de los Rios, ha valorat de manera molt positiva les dades: “No només mantenim la tendència a l’alça, sinó que veiem com l’aposta per un model turístic diferent, de qualitat, comença a donar els seus fruits”. Sergi de los Rios ha destacat també que la feina duta a terme pel Patronat a mercats prioritaris, com Catalunya, França, Regne Unit o Irlanda es demostra que ha estat encertada, ja que gràcies a l’aposta per aquest model de proximitat i qualitat, Tarragona continua en una dinàmica positiva.