La nova Oficina Municipal d’Atenció a la Ciutadania de Torreforta millorarà el servei descentralitzat
El nombre de consultes a les OMAC de Ponent i de Sant Pere i Sant Pau augmenten un 13% i un 10% respectivament
14/04/2010
Aquesta setmana han començat les obres d’acondicionament de la nova oficina de l’OMAC a Torreforta. El local està situat a la planta baixa de l’edifici situat al carrer Tortosa, 39 de Torreforta. Les obres consisteixen en la reforma del local per adaptar-lo a les necessitats del servei i comptarà amb una superfície total útil de 203.31 m2. El termini d’execució previst és de 10 mesos i el projecte té un pressupost de 183.577,60 € (sense IVA).
Les noves instal·lacions de Torreforta permetran millorar el servei a la zona de Ponent, que ara es troba en unes dependències provisionals i, d’aquesta manera, es consolida el procés de descentralització de l’Oficina Municipal d’Atenció a la Ciutadania. Així, a més de l’oficina central a la Rambla Nova, Sant Pere i Sant Pau compta amb una OMAC des del gener del 2008 i a inicis del 2011 s’estrenarà la nova seu a Torreforta.
Servei descentralitzat eficient
Les dades del 2009 confirmen el bon funcionament del servei descentralitzat, ja que respecte al 2008, les oficines de Torreforta i Sant Pere i Sant Pau han augmentat el nombre de consultes presencials. L’any passat l’OMAC de Ponent va atendre 19.015 consultes, un 13% i 1.500 consultes més que el 2008. La de Sant Pere i Sant Pau també ha experimentat un augment de les consultes del 10%, amb 9.909 consultes, prop de 2.500 més que l’any anterior.
La tramitació de llicències d’obres, les gestions relacionades amb el padró i la sol·licitud d’informació sobre els serveis de l’Ajuntament són els tres temes principals de les consultes que es reben a les OMAC. El 25% dels tràmits que es realitzen a les OMAC estan relacionats amb el padró, referents a noves altes, modificacions de dades personals i domicili i renovació de les persones no comunitàries i un 0,8% correspon als assabentats d’obres menors. Aquests dos processos són de caràcter finalista, és dir, que la seva tramitació comença i acaba a les mateixes oficines. La resta de tràmits corresponen un 9,6% a la sol·licitud de llicències d’obres, el 4.3% a les obertures d’establiments, el 2,5% a tramitacions de domini públic i el 57,01% restant engloba l’atenció general i la sol·licitud d’informació dels serveis de l’Ajuntament. El temps d’espera i d’atenció a les oficines és d’entre 5 i 8 minuts, un interval que es considera un indicador de la bona qualitat del serveis.
Tràmits telemàtics
Les consultes realitzades a través del telèfon, el correu electrònic i la plataforma E-Tram sumen un total de 7.379 durant l’any 2009, que també han augmentat respecte l’any anterior que van ser prop de 6.900 consultes.
L’E-Tram, el sistema estrenat el novembre de 2007 i que permet realitzar sol·licituds i tràmits a través d’internet, aquest 2009 ha sumat un total de 511 tramitacions, el doble que el 2008. Els tràmits han estat majoritàriament per a la presentació de queixes, suggeriments i per sol·licitar la retirada de mobles i andròmines del carrer. L' e-TRAM és el mòdul de gestió municipal de sol·licituds i tràmits per internet integrat a la plataforma del Consorci AOC (Administració Oberta de Catalunya) i que permet fer sol·licituds i tràmits administratius per Internet, des de qualsevol ordinador, sense necessitat de desplaçar-se a les dependències municipals, ja que només cal connectar-se al web de l’Ajuntament de Tarragona. D’altra banda, les consultes realitzades a través del correu electrònic han passat de 582 el 2008 a 868 l’any passat.