El Serrallo, el Pont del Diable i l'Amfiteatre, protagonistes de les noves postals per donar a conèixer el català als turistes
Les edita el Servei de Política Lingüística de l’Ajuntament i la Conselleria de Promoció Econòmica
28/06/2010
Avui, al barri mariner del Serrallo en el marc de les festes de Sant Pere, s’ha presentat la segona edició de les postals “Fes turisme a Tarragona i coneix el català”, editades pel Servei de Política Lingüística i la Conselleria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Tarragona.
Les postals reflecteixen l’activitat pescadora, turística i comercial del Serrallo; el pont del Diable i el seu entorn natural, i l’Amfiteatre romà. Són petits vocabularis visuals destinats als turistes estrangers que visitin la ciutat, amb dibuixos de diferents indrets emblemàtics de Tarragona i els noms de cada cosa escrits en català. Els dibuixos són obra del jove dibuixant tarragoní Octavi Torné.
Aquests tres espais se sumen als de l’any passat, que reflectien la plaça de la Font en plena festa major, la plaça del Fòrum un dia de mercat i el carrer Major amb la Catedral de fons. Es distribuiran a través dels punts d’informació del Patronat de Turisme i membres de la Plataforma per la Llengua les repartiran en mà per espais freqüentats per turistes.
Rosa Rossell, consellera de Política Lingüística, ha destacat que un dels problemes que tenen les llengües sense estat és la dificultat per fer-se visibles internacionalment i ha afirmat que iniciatives com aquesta representen un gra d’arena perquè els mateixos turistes donin a conèixer l’existència i la vitalitat de la llengua catalana als seus països.
Per la seva banda, Sergi de los Rios, ha afirmat que “la llengua és una part indestriable de la personalitat d’una ciutat perquè és la principal forma de comunicació entre les persones que hi viuen i, per tant és lògic que una ciutat que vulgui mostrar al turista la seva personalitat, li vulgui mostrar també la llengua que s’hi parla”. Segons el conseller de Promoció Econòmica i president del Patronat de Turisme, “cada vegada que un turista marxa de Tarragona sense saber que la llengua pròpia de la ciutat és el català es perd una oportunitat de donar a conèixer al món la vitalitat de la llengua catalana”. De los Rios també ha destacat la importància de l’activitat turística en el marc dels Països Catalans i l’oportunitat que això representa per a la projecció internacional de la llengua catalana.
Un representant de la Plataforma per la Llengua, Francesc Marco, ha explicat que amb la col·laboració dels membres de l’entitat, que repartiran postals per llocs concorreguts per turistes com ara platges o terrasses, s’arribarà a persones que potser d’una altra manera no haurien tingut accés a les postals. També ha subratllat la bona entesa entre l’entitat i l’Ajuntament per col·laborar en la promoció de la llengua catalana.