Esteu aquí: Inici La ciutat Notícies Notícies 2010 Ballesteros: "la jornada ha servit per fixar un sol model ferroviari, i això no existia"

Ballesteros: "la jornada ha servit per fixar un sol model ferroviari, i això no existia"

Ballesteros: "la jornada ha servit per fixar un sol model ferroviari, i això no existia"

L'alcalde fa una balanç satisfactori de la jornada "Tarragona i el ferrocarril, vies de futur"
13/05/2010

L’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, ha valorat molt satisfactòriament la Jornada celebrada aquest dimecres 12 de maig sobre infraestructures ferroviàries: Tarragona i el ferrocarril, vies de futur. L’alcalde ha subratllat que va servir per “aïllar totes les incògnites sobre infraestructures i programar conjuntament les solucions de futur entre les diferents administracions”. “Va servir per posar sobre la taula tots els nostres plantejaments”, ha destacat. L’alcalde també s’ha felicitat per “l’alta coincidència demostrada per tots els grups municipals. La d’aquest dimecres no va ser la jornada de l’alcalde Ballesteros, sinó de la ciutat de Tarragona. Les infraestructures ferroviàries són una qüestió d’Estat”.
 
L’alcalde ha resumit els plantejaments que a la jornada de Tarragona i el ferrocarril es van posar sobre la taula:
  1. Tarragona ha de tenir una gran estació del corredor del Mediterrani. Aquest és el primer objectiu. Aquesta estació ha de ser central, accessible, intermodal i que, a més, tingui una important zona d’aparcament.
  2. Ha d’haver un bypass, és a dir, un pas que necessàriament serà un intercanviador entre el corredor del Mediterrani i el traçat de Tarragona.
  3. La resolució de l’alliberament de la façana marítima. És un plantejament que està en fase d’estudi informatiu i ens dirà si el tren pot passar pel mig de la ciutat, el cost i el tram que s’haurà de soterrar per garantir l’accessibilitat a totes les modalitats de transport.
  4. Una xarxa de rodalies i el tramvia.
 
L’alcalde també ha recordat que una de les xifres que es van donar a la jornada sobre infraestructures ferroviàries és que l’estació de ferrocarril de Tarragona té una mitjana de 1,6-1,8 milions de passatgers l’any. “Una xifra prou important per donar a aquesta estació la importància que té. Aquesta és la nostra priorat, la millora d’aquestes instal·lacions”, ha recordat l’alcalde Ballesteros.
 
Un altre dels punts de consens que es va constatar és sobre els criteris que han de complir la xarxa de rodalies. En aquest sentit, es va acordar que tinguin la màxima accessibilitat possible perquè sinó no és competitiva. La xarxa de rodalies de Tarragona i Barcelona ha de tenir millors connexions i més freqüència i, per últim, que els rodalies “han de tenir la voluntat de lligar els nuclis més importants de les comarques de Tarragona”.
 
L’alcalde de Tarragona ha remarcat que és bàsic millorar les comunicacions ferroviàries entre el Baix Penedès i Tarragona, perquè “en aquests moments està millor la xarxa a Barcelona que a les nostres comarques”. L’alcalde ha recordat que també és bàsica la bona comunicació ferroviària amb la Conca de Barberà i el Priorat. “Aquestes són les demandes que ens van fer arribar els presidents dels consells comarcals durant les reunions que he tingut amb ells i defensarem aquests arguments fins al final”, ha conclòs.
Segells de reconeixement d'administració oberta