Presentació de la campanya "La velocitat mata"
La falta d'atenció i l'excés de velocitat són les principals causes dels accidents de trànsit a Tarragona.
03/02/2009
Les causes més comunes dels accidents a la ciutat són la falta d’atenció per part de conductors i vianants i l’excés de velocitat. El 2008, la Guàrdia Urbana de Tarragona va controlar la velocitat a 25.303 vehicles, resultant infractors 909 conductors, un 3,59% del total.
Els controls es van establir en 27 punts diferents de la ciutat, destacant 7 trams on les infraccions van ser més elevades.
Els trams amb més velocitat, són els següents:
- Polígon industrial Francolí, Parcel·la 25, en direcció Tarragona
- N-240, zona educacional direcció Tarragona
- Av. dels Països Catalans, 28, direcció Tarragona
- Av. de Roma, 19, direcció plaça Imperial Tàrraco
- Av. Vidal i Barraquer, direcció barri del Serrallo
- N-340, PK 1158, direcció Tarragona
- Av. de la Florida, 25b La Canonja
El radar contribueix a controlar la velocitat, però la comunicació és una bona eina de prevenció que també pot ajudar a capgirar aquesta tendència d’increment. És per aquest motiu que la Guàrdia Urbana realitzarà durant el mes de febrer una campanya de conscienciació als conductors sobre la necessitat de complir els límits màxims de velocitat permesa a la ciutat.
La campanya consistirà en repartir als conductors un full informatiu amb l’eslògan “LA VELOCITAT MATA” a les 7 vies on s’han detectat velocitats més elevades, citades anteriorment.
Més velocitat equival a menys seguretat
La velocitat excessiva influeix en cas d’atropellament. Segons un informe de l'Organització Mundial de la Salut, a partir de 80 km/hora és pràcticament impossible que un vianant se salvi i a menor velocitat, s’ocasionen lesions de molta gravetat.
La velocitat inadequada també pot incrementar fins un 150% el risc de patir un accident, mentre que portar una velocitat adequada a les característiques de la via i a les condicions meteorològiques té moltes avantatges: redueix el risc de patir un accident, facilita el manteniment de la distància de seguretat, millora la fluïdesa de la circulació i també redueix el consum de combustible.
Tarragona, 3 de febrer de 2009