Nou Reglament del Servei d'Ajuts a Domicili
Recull les pautes específiques per dur a terme la nova llei de Dependència
05/05/2008
El passat dilluns dia 28 d’abril es va aprovar en el Consell Plenari de l'Ajuntament de Tarragona el nou Reglament del Servei d’Ajuts a Domicili (SAD), un document que regula i estableix les bases de funcionament d’aquesta prestació municipal.
Aquest nou document recull les pautes específiques de l'Ajuntament per dur a terme la nova llei de Serveis Socials i la Llei de Dependència. Fins ara no existia un document que regulés i determinés les funcions, l’àmbit d’actuació i els drets i deures d’usuaris i dels prestadors del Servei.
El Reglament del SAD introdueix diversos aspectes nous. En primer lloc estableix la determinació de la necessitat i de la intensitat de cada servei que s’hagi de realitzar a partir de valoracions tècniques per part dels professionals dels Equips Bàsics de Serveis Socials (EBSS). Aquestes valoracions no es basaran únicament en un Informe Mèdic, tot i que és necessari, sinó que es tindrà en compte la situació personal, familiar i social de la persona que necessita el servei.
El nou programa també estableix que els serveis aniran adreçats a les persones més grans de 65 anys susceptibles de rebre el servei i a les persones reconegudes per la Llei de Dependència, i es prestaran els serveis en funció de la situació econòmica individual i, no com fins ara, que es tenia en compte la situació econòmica dels fills. També es reconeix el SAD com un dret subjectiu i com a tal, no es pot deixar de prestar cap servei per manca de dotació pressupostària. Es passarà dels 690.000,00 € invertits durant l’any passat fins al 950.000,00 €, per donar garantia i cobertura a la ciutadania i al mateix temps equiparar-nos Tarragona a d’altres ciutats compromeses amb els Serveis Socials.
Aquest reglament estarà gestionat des de l’Institut Municipal de Serveis Socials mitjançant la contractació a través de concurs públic; per això, s’han introduït fórmules que permetran dur a terme un control de qualitat exhaustiu i rigorós tant des de la perspectiva dels i les usuàries, com des de l’IMSST. Per aquest motiu s’han establert qüestionaris de control i s’ha dividit el municipi en dues zones, per a que siguin dues empreses les que prestin el SAD municipal.
El Reglament del Servei d’Ajut a Domicili és un document públic i que per tant podrà ser consultat pel conjunt de la ciutadania.