L'Ajuntament rellança l'EMT ampliant les línies de bus i els horaris
Per primera vegada hi haurà autobús des de Llevant fins a Ponent després del Concurs Internacional de Focs Artificials i per les fetes de Sant Magí i Santa Tecla. El dèficit de l'empresa es rebaixa en un milió d'euros
18/06/2008
L’Empresa Municipal de Transports presenta un balanç de gestió que es basa en la reducció del dèficit en un milió d’euros. Un sanejament que es fonamenta en l’ampliació de l’oferta del servei aconseguint més usuaris. És a dir, les claus d’aquest èxit es basen en la popularització d’aquest servei públic. Com exemples, el president de l’EMT, Carles Castillo, cita la posada en funcionament del bus nocturn. 1.180 persones han utilitzat les dues línies que vam posar en marxa el passat 15 de maig. Però n’hi ha més. Per primera vegada, després de cada nit de focs artificials del Concurs Internacional de Tarragona hi haurà servei d’autobús des de Llevant (Tamarit, La Móra, Ferran) fins a Ponent (inclòs la Canonja). “Es farà una prolongació de totes les línies fins a les 00.30h. amb la freqüència habitual. Com a president de l’EMT considero primordial oferir mecanismes d’igualtat per desplaçar-se de casa al Concurs de Focs Artificials a tots els tarragonins, però com a tinent d’alcalde de Mobilitat crec que és bàsic posar les eines per reduir d’utilització del vehicle privat per no congestionar el centre de la ciutat durant un esdeveniment tan massiu com el concurs de focs”, subratlla Carles Castillo.
Una altra de les novetats que es posaran en marxa dilluns 23 de juny és un servei especial d’autobús públic per festes. És a dir, es facilitarà el transport públic mitjançant el bus nocturn que funcionarà la Nit de Sant Joan, la vigília i festa de Sant Magí i Santa Tecla de forma ininterrompuda durant tota la nit.
Les obres d’excavació del carrer Colom també obligaran a l’Empresa Municipal de Transports a fer canvis. El més evident és la reubicació de les parades dels autobusos municipals que s’aturen en aquest carrer. Els treballs arqueològics començaran després de Sant Joan però el carrer Colom quedarà totalment tallat al trànsit a partir de dilluns. En total es veuran afectades 12 de les 22 línies d’autobús. La majoria de les parades de Colom es faran a partir d’ara a l’Avinguda Ramon i Cajal, tot i que els autobusos que vinguin de Sant Pere i Sant Pau s’aturaran al carrer Rovira i Virgili. Només la línia 2 establirà parada a la Rambla Nova. El tinent d’alcalde i president de l’EMT, Carles Castillo, ha explicat que tots aquests canvis seran vigents mentre durin les obres de remodelació del Mercat Central, que s’allargaran encara uns 4 anys. Diu que els ciutadans seran informats de totes les modificacions. D’altra banda, Castillo ha explicat que l’EMT ha reduït el dèficit en un milió d’euros durant el primer any de nou govern a la ciutat. Ha estat possible sent més rigorosos amb les despeses i aconseguint nous viatgers gràcies al fet d’haver posat en marxa nous serveis, com el bus nocturn. 1200 persones l’han fet servir durant el primer mes en funcionament.
El president de l’EMT, acompanyat del nou gerent Mario Cortés, ha presentat també les noves línies que entren en funcionament el proper dilluns coincidint amb els nous horaris d’estiu i el reforç de les línies de la platja. Entre les novetats destaca l’ampliació de la línia 1 que arribarà per primer cop fins a l’Hospital Joan XXIII o la Línia 9 –que va a la Móra i ara es dirà 97- que allargarà el seu recorregut fins arribar a Les Gavarres, per facilitar l’accés a aquest polígon comercial als treballadors i usuaris.
Per últim, el màxim responsable de l’Empresa Municipal de Transports ha fixat uns reptes de futur. “Hem fet molt però som ambiciosos i volem més. Davant la imminent unificació tarifària, volem que l’EMT –com l’empresa de transports més gran i amb més número de viatgers de tot el Camp de Tarragona– lideri el Consorci del Transport”, ha remarcat el conseller Carles Castillo. Un altra dels projectes que es posaran en marxa és l’increment de la targeta gratuïta de transport escolar “que s’anirà ampliant gradualment” i els socis del Club dels Tarraconins que tindran l’accés gratuït a l’autobús municipal si estan en edat escolar obligatòria i matriculats als centres educatius de Tarragona.
Noves línies que entren en funcionament el dilluns 23 de juny:
La L-1 (del carrer Goya a Boscos)
Canvia l’actual terminal de Goya per la de l’Hospital Joan XXIII, tot ampliant així el seu recorregut. Fins i tot, arriba a la Plaça de Francesc Macià. Objectiu: Encara que la parada de Goya estava a prop de l’hospital Joan XXIII hi havia una barrera física que hem aconseguit eliminar obrint a la circulació el carrer Covadonga. D’aquesta manera donem resposta a una demanda veïnal llargament reivindicada.
L-75 (Parc Riu Clar –La Floresta-Colom- Sant Salvador) es divideix en dos línies: L-5 + L-7
La línia 75 es subdivideix en dos trams: la L-5 que va a Sant Salvador i la L-7 que cobreix el trajecte de la Floresta-Centre Comercial.
• Objectiu: La raó d'aquesta subdivisió de les línies és salvar les incidències que es produïen a causa de la llargada del recorregut i així assegurar la freqüència d’arribada al centre de la ciutat dels veïns dels barris.
L-9 directe canvia a L-97 que s’amplia fins Gavarres
La L-9 -que passa per l’Arrabassada, per Entrepins i Ferran- manté el seu recorregut tradicional fins arribar a La Móra.
La L-9 que efectuava un recorregut directe de la Mora a la Plaça Imperial Tàrraco, canvia per convertir-se en la L-97, que amplia el seu recorregut fins a les Gavarres, tot passant per la Floresta i fent el mateix recorregut de la línia 7.
• Objectiu: Aconseguim una millora substancial dels treballadors i usuaris de les Gavarres perquè arribarem tots els dies en horari laboral podent ser el mitjà de transport utilitzat pels treballadors. Els caps de setmana que la línia no funciona en direcció la Móra s’utilitzarà exclusivament per arribar de la Plaça Imperial Tàrraco a les Gavarres.
La L-11 (Sector Nord-Colom)
Canvia la seva actual terminal a Tramuntana (La Canonja) per la Nova del Mercat del Camp, apropant-se així a una nova àrea en expansió (Cim del Camp).
• Objectiu: Amb aquest canvi, La Canonja guanya en prestació de serveis i s’uneix a les zones de major concentració laboral.
La L-50 (Colom-Sant Ramon-Santa Isabel) canvia per ser la L-85
La L-50 fa el recorregut de la part baixa de St. Salvador, St. Ramon i Sta. Isabel fins al carrer Colom. Des de que s’ha obert el nou vial de Doctor Mallafré des de la N-240 permet el pas d’aquesta línia per Joan XXIII. Una demanda molt reivindicada pels veïns. D’altra banda, i per donar servei a tot el barri, la L-85 farà el recorregut al barri de St. Salvador acabant al carrer Colom.
NOUS AUTOBUSOS PER FESTIUS, VÍGILIES I LA SETMANA DEL CONCURS INTERNACIONAL DE FOCS ARTIFICIALS DE TARRAGONA
• Focs: prolongació de totes les línies fins a les 00.30h. amb la freqüència habitual suprimint les línies del centre de Tarragona i aquelles que se solapen, com la línia 3 que se solapa amb la 11 i la 5 amb la 97.
• Serveis especials per festes: Facilitar el transport públic mitjançant el bus nocturn. Exemples: la nit de Sant Joan, la vigília de Sant Magí i Santa Tecla funcionarà el bus nocturn, per tant hi haurà servei ininterromput d’autobús públic tota la nit.
BUS NOCTURN
En marxa des del 15 de maig i des d’aquell dijous l’han utilitzat 1.180 persones. Funciona de dijous a dissabte, de les 22.40h. fins les 06.37h. Són 4 vehicles, dos en servei i dos de reserva. Els autobusos incorporen millores de seguretat com la instal•lació de mampares de protecció dels conductors. A més a més, en qualsevol moment que el conductor es trobi en una situació de risc estarà en contacte amb la Guàrdia Urbana.
Les línies de bus nocturn són dues però en realitat són quatre trajectes:
1. La Canonja-Ponent- Plaça Imperial i Plaça Imperial-Plaça dels Carros: 328 passatgers
2. Sant Salvador-SPiSP-Plaça Imperial i Plaça Imperial, Part Alta i Llevant: 852 passatgers
GRUP DE TREBALL
La participació ciutadana en la presa de decisions de l’Empresa Municipal de Transports és el principal canvi que ha experimentat la nova direcció de l’empresa. Per això, no només s’ha apostat per la creació d’un Consell de Participació Ciutadana formada per tots els agents socials, econòmics i veïnals per fer el redisseny de les línies i freqüències sinó que també s’ha creat una comissió integrada per treballadors. Cada dimecres aquest òrgan de participació interna de l’EMT es reuneix per elaborar propostes de millora. Entre els temes tractats figuren:
• Reglament de l’usuari: S’elaborarà un reglament per l’ús del transport públic per facilitar l’accés a les persones minusvàlides.
• Confecció d’un catàleg de punts negres de la xarxa i posterior seguiment de les mesures correctores a aplicar.
• Combatre el frau de l’usuari: els conductors han detectat que hi ha persones que fan un ús indegut de determinats abonaments que no els corresponen. Per exemple, els abonaments d’estudiants. El reglament de l’usuari registrarà per escrit les sancions que s’aplicaran als usuaris que cometin frau, de manera que se’ls obligarà a pagar el bitllet adequat o els obligaran a baixar de l’autobús. El reglament estarà penjat a tots els autobusos perquè els usuaris el puguin consultar.
• Revisió a fons del mobiliari urbà de l’empresa d’autobusos: Es farà un estudi a fons de les necessitats i es reemplaçarà el mobiliari que estigui malmès o es recol•locarà on toqui. L’objectiu final és que el servei s’adeqüi a les necessitats dels usuaris de l’EMT, tenint en compte que té 10 milions d’usuaris.
Una altra de les novetats que es posaran en marxa dilluns 23 de juny és un servei especial d’autobús públic per festes. És a dir, es facilitarà el transport públic mitjançant el bus nocturn que funcionarà la Nit de Sant Joan, la vigília i festa de Sant Magí i Santa Tecla de forma ininterrompuda durant tota la nit.
Les obres d’excavació del carrer Colom també obligaran a l’Empresa Municipal de Transports a fer canvis. El més evident és la reubicació de les parades dels autobusos municipals que s’aturen en aquest carrer. Els treballs arqueològics començaran després de Sant Joan però el carrer Colom quedarà totalment tallat al trànsit a partir de dilluns. En total es veuran afectades 12 de les 22 línies d’autobús. La majoria de les parades de Colom es faran a partir d’ara a l’Avinguda Ramon i Cajal, tot i que els autobusos que vinguin de Sant Pere i Sant Pau s’aturaran al carrer Rovira i Virgili. Només la línia 2 establirà parada a la Rambla Nova. El tinent d’alcalde i president de l’EMT, Carles Castillo, ha explicat que tots aquests canvis seran vigents mentre durin les obres de remodelació del Mercat Central, que s’allargaran encara uns 4 anys. Diu que els ciutadans seran informats de totes les modificacions. D’altra banda, Castillo ha explicat que l’EMT ha reduït el dèficit en un milió d’euros durant el primer any de nou govern a la ciutat. Ha estat possible sent més rigorosos amb les despeses i aconseguint nous viatgers gràcies al fet d’haver posat en marxa nous serveis, com el bus nocturn. 1200 persones l’han fet servir durant el primer mes en funcionament.
El president de l’EMT, acompanyat del nou gerent Mario Cortés, ha presentat també les noves línies que entren en funcionament el proper dilluns coincidint amb els nous horaris d’estiu i el reforç de les línies de la platja. Entre les novetats destaca l’ampliació de la línia 1 que arribarà per primer cop fins a l’Hospital Joan XXIII o la Línia 9 –que va a la Móra i ara es dirà 97- que allargarà el seu recorregut fins arribar a Les Gavarres, per facilitar l’accés a aquest polígon comercial als treballadors i usuaris.
Per últim, el màxim responsable de l’Empresa Municipal de Transports ha fixat uns reptes de futur. “Hem fet molt però som ambiciosos i volem més. Davant la imminent unificació tarifària, volem que l’EMT –com l’empresa de transports més gran i amb més número de viatgers de tot el Camp de Tarragona– lideri el Consorci del Transport”, ha remarcat el conseller Carles Castillo. Un altra dels projectes que es posaran en marxa és l’increment de la targeta gratuïta de transport escolar “que s’anirà ampliant gradualment” i els socis del Club dels Tarraconins que tindran l’accés gratuït a l’autobús municipal si estan en edat escolar obligatòria i matriculats als centres educatius de Tarragona.
Noves línies que entren en funcionament el dilluns 23 de juny:
La L-1 (del carrer Goya a Boscos)
Canvia l’actual terminal de Goya per la de l’Hospital Joan XXIII, tot ampliant així el seu recorregut. Fins i tot, arriba a la Plaça de Francesc Macià. Objectiu: Encara que la parada de Goya estava a prop de l’hospital Joan XXIII hi havia una barrera física que hem aconseguit eliminar obrint a la circulació el carrer Covadonga. D’aquesta manera donem resposta a una demanda veïnal llargament reivindicada.
L-75 (Parc Riu Clar –La Floresta-Colom- Sant Salvador) es divideix en dos línies: L-5 + L-7
La línia 75 es subdivideix en dos trams: la L-5 que va a Sant Salvador i la L-7 que cobreix el trajecte de la Floresta-Centre Comercial.
• Objectiu: La raó d'aquesta subdivisió de les línies és salvar les incidències que es produïen a causa de la llargada del recorregut i així assegurar la freqüència d’arribada al centre de la ciutat dels veïns dels barris.
L-9 directe canvia a L-97 que s’amplia fins Gavarres
La L-9 -que passa per l’Arrabassada, per Entrepins i Ferran- manté el seu recorregut tradicional fins arribar a La Móra.
La L-9 que efectuava un recorregut directe de la Mora a la Plaça Imperial Tàrraco, canvia per convertir-se en la L-97, que amplia el seu recorregut fins a les Gavarres, tot passant per la Floresta i fent el mateix recorregut de la línia 7.
• Objectiu: Aconseguim una millora substancial dels treballadors i usuaris de les Gavarres perquè arribarem tots els dies en horari laboral podent ser el mitjà de transport utilitzat pels treballadors. Els caps de setmana que la línia no funciona en direcció la Móra s’utilitzarà exclusivament per arribar de la Plaça Imperial Tàrraco a les Gavarres.
La L-11 (Sector Nord-Colom)
Canvia la seva actual terminal a Tramuntana (La Canonja) per la Nova del Mercat del Camp, apropant-se així a una nova àrea en expansió (Cim del Camp).
• Objectiu: Amb aquest canvi, La Canonja guanya en prestació de serveis i s’uneix a les zones de major concentració laboral.
La L-50 (Colom-Sant Ramon-Santa Isabel) canvia per ser la L-85
La L-50 fa el recorregut de la part baixa de St. Salvador, St. Ramon i Sta. Isabel fins al carrer Colom. Des de que s’ha obert el nou vial de Doctor Mallafré des de la N-240 permet el pas d’aquesta línia per Joan XXIII. Una demanda molt reivindicada pels veïns. D’altra banda, i per donar servei a tot el barri, la L-85 farà el recorregut al barri de St. Salvador acabant al carrer Colom.
NOUS AUTOBUSOS PER FESTIUS, VÍGILIES I LA SETMANA DEL CONCURS INTERNACIONAL DE FOCS ARTIFICIALS DE TARRAGONA
• Focs: prolongació de totes les línies fins a les 00.30h. amb la freqüència habitual suprimint les línies del centre de Tarragona i aquelles que se solapen, com la línia 3 que se solapa amb la 11 i la 5 amb la 97.
• Serveis especials per festes: Facilitar el transport públic mitjançant el bus nocturn. Exemples: la nit de Sant Joan, la vigília de Sant Magí i Santa Tecla funcionarà el bus nocturn, per tant hi haurà servei ininterromput d’autobús públic tota la nit.
BUS NOCTURN
En marxa des del 15 de maig i des d’aquell dijous l’han utilitzat 1.180 persones. Funciona de dijous a dissabte, de les 22.40h. fins les 06.37h. Són 4 vehicles, dos en servei i dos de reserva. Els autobusos incorporen millores de seguretat com la instal•lació de mampares de protecció dels conductors. A més a més, en qualsevol moment que el conductor es trobi en una situació de risc estarà en contacte amb la Guàrdia Urbana.
Les línies de bus nocturn són dues però en realitat són quatre trajectes:
1. La Canonja-Ponent- Plaça Imperial i Plaça Imperial-Plaça dels Carros: 328 passatgers
2. Sant Salvador-SPiSP-Plaça Imperial i Plaça Imperial, Part Alta i Llevant: 852 passatgers
GRUP DE TREBALL
La participació ciutadana en la presa de decisions de l’Empresa Municipal de Transports és el principal canvi que ha experimentat la nova direcció de l’empresa. Per això, no només s’ha apostat per la creació d’un Consell de Participació Ciutadana formada per tots els agents socials, econòmics i veïnals per fer el redisseny de les línies i freqüències sinó que també s’ha creat una comissió integrada per treballadors. Cada dimecres aquest òrgan de participació interna de l’EMT es reuneix per elaborar propostes de millora. Entre els temes tractats figuren:
• Reglament de l’usuari: S’elaborarà un reglament per l’ús del transport públic per facilitar l’accés a les persones minusvàlides.
• Confecció d’un catàleg de punts negres de la xarxa i posterior seguiment de les mesures correctores a aplicar.
• Combatre el frau de l’usuari: els conductors han detectat que hi ha persones que fan un ús indegut de determinats abonaments que no els corresponen. Per exemple, els abonaments d’estudiants. El reglament de l’usuari registrarà per escrit les sancions que s’aplicaran als usuaris que cometin frau, de manera que se’ls obligarà a pagar el bitllet adequat o els obligaran a baixar de l’autobús. El reglament estarà penjat a tots els autobusos perquè els usuaris el puguin consultar.
• Revisió a fons del mobiliari urbà de l’empresa d’autobusos: Es farà un estudi a fons de les necessitats i es reemplaçarà el mobiliari que estigui malmès o es recol•locarà on toqui. L’objectiu final és que el servei s’adeqüi a les necessitats dels usuaris de l’EMT, tenint en compte que té 10 milions d’usuaris.