La plaça dels carros tindrà un pas soterrat exclusiu per a vianants
El pas soterrat per a vehicles serà per darrera dels edificis del Ministeri de Foment
24/10/2008
El tinent d’alcalde de Territori de l’Ajuntament de Tarragona, Xavier Tarrès, ha informat que davant la necessitat de suprimir el pas a nivell de la línia ferroviària València-Tarragona de la plaça dels Carros i després de què l’Ajuntament hagi estudiat el projecte de pas soterrat presentat pel Ministeri de Foment ADIF, la Comissió Informativa d’Urbanisme va acordar, a petició d’ADIF, una proposta alternativa elaborada pels serveis tècnics municipals, que millora la solució per suprimir el pas a nivell i alhora evitarà alguns problemes de l’antic projecte.
El projecte alternatiu municipal es desenvoluparà en dues fases i donarà una millor resposta a la necessitat d’eliminar el pas a nivell.
En la primera fase es construirà un pas exclusiu per a vianants, ciclistes i persones amb mobilitat reduïda de molt curt recorregut i poca fondària, amb escales mecàniques, escales fixes, rampes de persones de mobilitat reduïda, elements de seguretat electrònics i sense interferir amb les restes de clavegueram romà i el camí natural de l’aigua de la pluja torrencial.
En la segona fase es construirà un pas per a vehicles de motor fora de l’àmbit de l’espai urbà: “Plaça dels Carros”. Aquest nou traçat té el seu inici nord darrera dels edificis del Ministeri de Foment situat a la plaça dels Carros i el seu final sud davant de la rotonda en front de l’edifici de l’Autoritat Portuària, tal com es proposava en el projecte original del Ministeri, i permet una configuració de trinxeres obertes i una uniformitat de les seccions de les vies, que hauran de comportar costos més reduïts.
Amb aquesta nova proposta s’aconsegueix un tractament més urbà i s’evita l’important impacte sobre la plaça dels Carros que tenia el projecte inicial.
Aquest acord es comunicarà a ADIF perquè iniciï el procediment per executar les obres segons la proposta aprovada i en el més breu termini possible.