El concurs de castells amb més projecció internacional
L’èxit del Concurs de Castells 2012 és més que evident en tots els àmbits, però des de l’organització i l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament s’ha volgut destacar la important repercussió econòmica, així com la projecció a nivell nacional i internacional, tan de la retransmissió de mitjans de comunicació com de la pròpia assistència de públic estranger.
Aquest important impacte econòmic s’ha vist reflectit en l’organització i desenvolupament del Concurs, així com també per l’ocupació, molt satisfactòria del món de la restauració i l’hostaleria de la ciutat.
Pel que fa al seguiment mediàtic, el Concurs de Castells ha estat present a gairebé tots els mitjans catalans i de l'Estat espanyol. Al voltant d’uns 280 periodistes i professionals d'una seixantena de mitjans diferents van oferir la seva cobertura.
També televisions d'abast estatal com TVE o Telecinco-Cuatro van ser presents a la Tarraco Arena Plaça i el dilluns 8 d’octubre, es van publicar en les edicions digitals de diferents mitjans de referència de la premsa internacional, com The Guardian, Daily Mail, NBC News o el Herald Sun d'Austràlia, gràcies a la presència de diferents agències o fotògrafs individuals que fan difusió de les seves imatges a diferents mitjans estrangers, com Getty Imatges.
La televisió nacional xinesa CCTV, també present al concurs, va enregistrar tot l’esdeveniment per emetre un ampli reportatge sobre el Concurs de Castells durant la celebració de l'any nou xinès, aquest hivern. I d’altra banda, el programa Waratte Koraete de la televisió japonesa Nihon TV té previst emetre properament un reportatge de 20 minuts sobre els castells, centrat especialment en el Concurs.
D’altra banda, 15 televisions locals, a través de la Xarxa de Televisions Locals, van emetre íntegrament la retransmissió de les dues jornades, amb una audiència potencial de centenars de milers de persones. I TV3, en el seu programa de diumenge a la nit, va aconseguir un 5,4% de share i més de 100.000 espectadors.