La Minicopa Endesa arrenca demà amb més de 200 joves de 16 equips ACB
La Minicopa Endesa 2024-2025 arrenca demà divendres 6 de desembre a Tarragona. El Palau d'Esports Catalunya i el pavelló de Campclar, a l'Anella Mediterrània, seran l'escenari de 26 partits i més de 1.000 minuts de bàsquet que es podran veure fins aquest diumenge 8 de desembre al migdia. Més de 200 nens (nascuts a l'any 2011 o posterior) de 16 equips infantils dels clubs acb participaran en aquesta edició que torna a la ciutat per segon any consecutiu.
Els 16 equips participants buscaran sis bitllets per a la fase final, en la qual ja esperen el Barça, vigent campió, i l'amfitrió, Gran Canària. Els equips es dividiran en quatre grups de quatre equips cadascun i el guanyador de cadascun d'ells viatjarà a les Illes. Els segons classificats tindran una nova oportunitat, buscant els últims dos bitllets.
Els partits començaran demà les 16 hores amb la primera jornada. L'endemà dissabte es jugarà la segona al matí i la tercera a la tarda, deixant per al diumenge 8 les finals entre els segons classificats. La cerimònia de lliurament de premis tindrà lloc al Palau d'Esports Catalunya a les 13.45 hores del mateix diumenge.
Els 26 partits de la competició es podran veure en directe en el canal de Youtube de la acb. A més, per primera vegada, s'emetran tots amb narració, a càrrec de coneguts periodistes de bàsquet com Oscar Cuesta, Enric Ribó, Marc Mundet i Oscar Herreros. L'entrada a tots els partits és gratuïta, però es demana a tots els aficionats que contribueixin amb un quilo de menjar no perible, que s'aportarà al Banc d'aliments.
En aquesta edició, la Minicopa Endesa estrenarà pilota, un nou model Wilson Evolution en negre amb línies platejades i els colors vius de la competició, inclòs el linx que simbolitza la Minicopa Endesa.
En l'edició de l'any passat, la Minicopa Endesa, que també es va celebrar al Palau d'Esports Catalunya i al pavelló de Campclar, va generar un impacte econòmic directe de més d'1,5 milions d'euros a Tarragona. La xifra assolida va gairebé quintuplica l'impacte econòmic directe generat en l'anterior edició celebrada a València i va arribar als més d'1,9 milions d'euros si se sumava l'impacte induït de la marca de la ciutat i de la Costa Daurada (impacte mediàtic, televisiu, digital, offline i de xarxes socials).