El Patronat Municipal d'Esports de Tarragona renova la imatge i la web per adaptar-se als nous temps
Des de la setmana passada, el Patronat Municipal d’Esports (PMET) compta amb una nova web, esports.tarragona.cat, integrada a la web municipal, i adaptada a la nova imatge corporativa, amb la qual el PMET ha volgut adaptar-se als nous temps amb la vista posada als Jocs Mediterranis 2017.
Per què una nova imatge
En els últims cinc anys, el Patronat Municipal d’Esports (PMET) ha anat introduint una sèrie de millores en les seves instal·lacions, funcionament i oferta que han portat a un important creixement d’abonats, de manera que s’ha passat de 2.000 a 9.000 en aquest període de temps.
Aquestes millores i l’inqüestionable creixement havien d’anar acompanyades de millores en la comunicació que ajudessin a modernitzar la imatge del Patronat.
L’oportunitat de renovar la imatge del Patronat ve també donada pel fet que Tarragona organitzarà el 2017 els Jocs Mediterranis, que suposaran una oportunitat per donar a conèixer la ciutat al món però també perquè l’esport i els valors associats assoleixin un protagonisme indiscutible a la ciutat durant els pròxims anys.
En aquest context, el Patronat Municipal d’Esports decideix renovar la seva imatge a finals de 2013, de manera que reflecteixi la seva modernització i els seus valors i ajudi a prestigiar el PMET i a posicionar Tarragona com una ciutat on l’esport és un actiu essencial.
El projecte es va adjudicar a l’estudi de disseny Debonatinta Comunicació Gràfica www.debonatinta.com.
Objectius de la nova imatge
Els objectius que es volen assegurar amb la nova imatge són:
1. Modernitzar i prestigiar la imatge del PMET en un moment clau per a Tarragona, amb la vista posada als Jocs Mediterranis 2017
2. Unificar la imatge del Patronat i dotar de coherència la comunicació
3. Llençar i donar a conèixer la marca PMET
4. Visibilitzar i donar notorietat a tota l’oferta d’activitats del PMET
Valors de la nova imatge
A partir de les indicacions del PMET, l’estudi Debonatinta comença a treballar en una marca que transmeti sobretot els conceptes de dinamisme i xarxa. Per això en el procés de treball es crea una xarxa o retícula d’hexàgons a partir de la qual sorgiran una sèrie de figures geomètriques que ajudaran a transmetre aquests conceptes. Les figures que sorgeixen són fletxes i figures geomètriques de colors que interactuen entre sí donant aquest aspecte dinàmic i de xarxa a la marca.
A més, per accentuar aquests valors s’hi afegeix un punt més de dinamisme a la marca, creant un símbol que pot ser canviant, de manera que la part tipogràfica de la marca pot funcionar amb diferents versions i composicions del símbol.
La web
Coincidint amb la posada en marxa de la nova imatge, la pàgina web del Patronat d’Esports s’ha integrat al web tarragona.cat. D’aquesta manera la informació de la conselleria d’Esports i la del PMET es troba ara en un mateix portal. La integració al sistema web de l’Ajuntament ha permès optimitzar recursos i oferir al ciutadà una única pàgina de referència de l’esport municipal, ja que la pàgina està connectada amb Tarragona 2017, de manera que les notícies que es publiquen al portal dels Jocs també es visualitzen automàticament a esports.tarragona.cat.