Les llars d'infants o escoles bressol són els centres educatius on s'imparteix el primer cicle de l'educació infantil, adreçat a nens i nenes de fins a tres anys.
Hi ha una condició d'edat en l'admissió d'alumnes a la llar d'infants. En el moment d'inici de curs han de tenir, com a mínim setze setmanes. La llar d'infants s'organitza en tres grups d'edat (i0, i1, i2). Els infants comparteixen grup amb altres infants nascuts el mateix any que ells.
A Tarragona podeu trobar llars d'infants públiques, privades-subvencionades i privades. Podeu consultar els centres, la seva situació i la seva oferta al web de l'IMET.
Heu de demanar plaça durant la preinscripció a les llars d'infants. Aquest procés es realitza, aproximadament, al maig. Podeu consultar les dades bàsiques de la darrera preinscripció al web.
Podeu dirigir-vos directament a la llar d'infants, on us informaran de les places disponibles a la mateixa llar i a la resta del servei. Més informació.
El primer cicle d'educació infantil no és obligatori ni gratuït. Les escoles bressol municipals fixen els preus de l'escolarització a partir del que es disposa a les ordenances fiscals aprovades per l'Ajuntament de Tarragona. En el curs d'i2, el servei d'escolarització és gratuït per les famílies.
En les privades i privades-subvencionades l'usuari paga el total del cost de l'escolarització de l'infant. Més informació.
La llar d'infants inclou el servei d'escolarització i els serveis complementaris d'acollida matinal i menjador.
L'acollida comença a les 8 h del matí, l'escolarització abasta de les 9 h fins a les 12.30 h quan comença el servei de menjador. A les 15 h es reprèn l'escolarització fins a les 17 h. Més informació.
Les famílies són l'element més important en l'educació dels infants, i per això també tenen un paper molt important en l'activitat de la llar d'infants. L'acompanyament en el procés d'acollida, la comunicació diària amb la tutora, la participació en els actes i festes de la llar, també en les propostes didàctiques que es programen, o sortides pedagògiques són algunes de les activitats en què les famílies participen activament. Des del vessant institucional, totes les llars disposen d'un consell escolar, on la representació de les famílies és fonamental per la bona gestió del centre.