Tarragona entrega els X Premis IMET d'Educació
Aquest dijous 2 de desembre s’han donat a conèixer els guanyadors dels X Premis IMET d’Educació “Josep Vives Ciurana” i Accèssits “Anna Mula Vicient”, en un acte obert a tota la comunitat educativa que s’ha desenvolupat al Teatre Tarragona des de les 18 h. Els premis estan organitzats per la Conselleria d’Educació de l’Ajuntament de Tarragona i patrocinats per Repsol. L’acte ha estat conduït pel periodista Carles Cortés i ha inclòs les actuacions dels conjunts de guitarra flamenca i Combo d'Adults de l’Escola Municipal de Música i de la Companyia Toc de Gresca.
Sota la presidència de l’alcalde Pau Ricomà i amb l’assistència del conseller d’Educació de l’Ajuntament, Manel Castaño, i de Javier Sancho, director del Complex Industrial Repsol a Tarragona, a més d’una representació del Consell Municipal d’infants i de les Associacions de Famílies d’Alumnat, s’han lliurat les quatre categories de premis: Educació Infantil de primer cicle, Educació Infantil de segon cicle, Educació Primària i Educació Especial. En aquesta ocasió s’han entregat, a més, diplomes a totes les escoles i organismes que han participat en les 10 edicions dels premis així com al professorat que ha fet de jurat a les 10 convocatòries. Igualment, s’ha fet un reconeixement a la família de Josep Vives Ciurana i a la família d’Anna Mula Vicient.
Els Premis, que arriben a la seva 10a edició, volen promoure les activitats educatives i socioeducatives dels centres escolars de Tarragona, amb l’objectiu de cooperar en la millora de la cohesió social, la convivència, la preservació i sostenibilitat del medi ambient, el coneixement de les tecnologies de la informació i la comunicació, la difusió de la llengua catalana, la cultura i les arts i el coneixement del patrimoni històric de la ciutat. Actuacions que, a més del seu valor específic, poden ser font d’inspiració i de reflexió per a altres centres, educadors i equips docents.
Els premis estan dotats amb 1.200 euros i els accèssits, amb 600. A més, tots els centres participants reben un ajut de 300 € per tal de recuperar el cost dels materials utilitzat. En aquesta convocatòria s’hi ha presentat 14 centres i un total de 18 experiències, ja que algunes escoles hi han participat amb més d’un projecte.
Vuit experiències educatives guardonades
En la categoria d’Educació infantil de primer cicle –dels 0 als 3 anys- l’experiència “L’estança màgica de la llum” de la Llar d’Infants Municipal de Sant Salvador s’ha emportat el premi Josep Vives Ciurana, mentre que l’accèssit l’ha aconseguit la Llar d’Infants Municipal de Sant Pere i Sant Pau amb “El massatge i la música, eines de comunicació amb els més petits”.
En la categoria d’Educació Infantil de segon cicle —dels 3 als 6 anys— el premi ha estat per a l’experiència “Un kuais tarragoní”, de l’Escola Cèsar August, i l’accèssit ha anat a parar al projecte “Els Nius”, de l’Escola l’Arrabassada.
Per la seva banda, en la categoria dedicada a l’Educació Primària —de 6 a 12 anys— s’ha premiat l’experiència “Lligams” de l’Escola El Miracle, i s’han atorgat dos accèssits: l’accèssit “Anna Mula Vicient” a l’experiència “Acaronem el món”, de l’Escola Pau Delclòs; i un accèssit al projecte “El menú del menjador”, de l’Escola l’Arrabassada.
Pel que fa a la categoria d’Educació Especial, en aquesta edició l’experiència guanyadora ha estat “Cuinem amb pictos”, del Col·legi Públic d’Educació Especial Sant Rafael.
En el mateix acte, s’han atorgat diplomes als centres participants en les 10 edicions dels premis: 12 llars d’infants, 22 centres d’Educació Infantil i Primària i 4 centres d’Educació Especial, i també al Consell Municipal d’Infants, a representants de les Associacions de Famílies d’Alumnat i a l'Escola Municipal de Musica de Tarragona. Finalment s’han atorgat els diplomes al professorat que ha format part del jurat en les 10 edicions (7 persones) i sengles reconeixements a la família de Josep Víves Ciurana i a la d’Anna Mula Vicient.
Els Premis IMET d’Educació del curs 2020–2021 tenen la voluntat de reconèixer i donar a conèixer els projectes i experiències educatives que desenvolupen els centres escolars com a comunitat educativa integrada per professorat, alumnat, mares i pares i personal no docent, així com les que incorporen la participació extraescolar en un context de Ciutat Amiga de la Infància i Ciutat Educadora.