Esteu aquí: Inici Educació Notícies Notícies 2021 El cicle 'Matins en família' clou amb un passeig fins a les coves del Llorito

El cicle 'Matins en família' clou amb un passeig fins a les coves del Llorito

El cicle 'Matins en família' clou amb un passeig fins a les coves del Llorito

Més de 40 famílies han participat en aquest cicle del Pla Educatiu d’Entorn que ha combinat mitologia, patrimoni i tallers en família
30/08/2021

Les activitats de ‘Matins en família’ d’aquest estiu van finalitzar aquest diumenge amb un passeig fins a les coves del Llorito. El cicle, impulsat per l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona (IMET) i la Generalitat de Catalunya en el marc del Pla Educatiu d’Entorn, ha combinat mitologia, patrimoni i tallers en família durant els diumenges de juliol i agost. El conseller Manel Castaño ha volgut destacar que “aquest cicle permet visualitzar un dels nostres objectius des de l’IMET: fomentar l’educació més enllà de l’escola, que els infants també aprenguin acompanyats de la família. En aquest cas, a més ens permet redescobrir la ciutat com recurs educatiu molt interessant”.  

Durant tot l’estiu hi han participat més de 40 famílies i unes 130 persones. S’han realitzat set sessions en diferents barris i zones de la ciutat: el bosc de Sant Salvador, les muralles de Tarragona, Bonavista, el Pont del Diable, la Part Alta de Tarragona, Torreforta i les coves del Llorito.  

L’Agus Farré i la Judith Benito a través de la Cooperativa Combinats van ser els encarregats de dinamitzar les activitats. Les famílies van poder descobrir històries i llegendes mitològiques com per exemple la de Perseu i Medusa, Ròmul i Rem, les històries de la deessa Minerva, el mite de Narcís i la nimfa Eco, les aventures de Faetó, fill d’Hèlios, o les d’Ulisses. “Valorem molt positivament aquesta experiència on hi han participat diferents tipus de famílies, monoparentals, nombroses, amb necessitats educatives especials, amb nadons, amb preadolescents, però totes amb un tret comú: les ganes de dedicar un diumenge al matí a descobrir Tarragona amb altres famílies amb qui compartir l’experiència”, explica la Judith Benito.  

Les narracions es van combinar amb dinàmiques i tallers familiars en què els participants van poder fer jocs de confiança per reforçar els vincles familiars i recrear les històries amb què havien conegut deixant volar la seva imaginació amb diferents treballs manuals. Per la seva banda, l’Agus Farré explica que “hem construït el nostre escut familiar, hem realitzat arquitectura efímera en el bosc, hem travessat teranyines, ens hem abraçat en un full de diari petit, hem jugat amb l’aigua, ens hem deixat guiar pels nostres fills, ens hem enlairat com els dracs, hem fet polseres màgiques, hem escoltat contes i mitologia i anècdotes de la ciutat, però sobretot ens estimem una miqueta més Tarragona i les nostres famílies”.  

Les sortides també van servir per donar a conèixer als infants diferents plantes i vegetació del nostre entorn com l’heura, els pins, les figueres o el margalló, entre d’altres.  

Les activitats de ‘Matins en família’ eren gratuïtes però amb aforament limitat. Per participar-hi era necessari fer reserva prèvia a la web del Club dels Tarraconins per garantir amb les mesures d’higiene i seguretat per la COVID-19.  

L’objectiu dels ‘Matins en família’ és oferir un ventall d’activitats socioeducatives perquè les famílies puguin compartir un temps de lleure de qualitat amb infants de diferents edats. A més, de la descoberta de diferents zones d’influència del Pla Educatiu d’Entorn i fomentar la convivència amb activitats comunitàries a l’aire lliure, així com reforçar els hàbits saludables com l’alimentació i la higiene de forma lúdica.  

Pla Eduactiu d’Entorn 

El Pla Educatiu d’Entorn és una iniciativa de cooperació educativa entre el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Tarragona per coordinar i dinamitzar l’acció educativa en els diferents àmbits de la vida dels infants i joves. 

La seva missió és aconseguir l’èxit educatiu de l’alumnat i contribuir a la cohesió social mitjançant l’equitat, l’educació intercultural, el foment de la convivència, l’ús de la llengua catalana i el treball en xarxa dels diferents agents educatius de la comunitat. 

 
Segells de reconeixement d'administració oberta