Reunió de la Comissió Representativa Institucional del Pla Educatiu d'Entorn
Aquest matí ha tingut lloc la Comissió Representativa Institucional del Pla Educatiu d'Entorn (PEE), a la sala del Consell d’Administració de l'Institut Municipal Educació Tarragona.
El Pla Educatiu d’Entorn (PEE) és una iniciativa de cooperació educativa entre el Departament d’Educació de la Generalitat i l’Ajuntament de Tarragona que vol donar resposta integrada i comunitària a les necessitats educatives dels infants i joves, coordinant i dinamitzant l’acció educativa d’una zona més enllà de l’àmbit escolar. Es va iniciar durant el curs 2004-2005 centrat exclusivament al barri de Sant Salvador i durant el curs 2007-2008 el seu àmbit d’actuació s’ha estès a tota la zona de Ponent.
Objectius del PEE
Els objectius del PEE són diversos: contribuir a incrementar l’èxit acadèmic, millorar les condicions d'escolarització, potenciar la participació en activitats i espais de convivència de l’entorn escolar, així com millorar la presència i l’ús social de la llengua catalana com a llengua compartida i de cohesió, en un marc de respecte i valoració de la diversitat lingüística. També es potencia l’educació en valors i el compromís cívic, i l’educació en el lleure; el treball i l’aprenentatge en xarxa de tots els agents educatius que operen en el territori. “Es tracta d’enfortir els vincles entre les famílies i el centre educatiu”, afirma Francesc Roca, conseller responsable d’Educació, “també s’han d’enfortir la xarxa entre centres educatius i la relació entre els centres educatius i l’entorn”, afegeix.
Pel desenvolupament d’un Pla Educatiu d’Entorn cal la implicació i participació activa de tots els agents educatius del territori. El Pla Educatiu d’Entorn ha de promoure la participació de tots ells i garantir la seva representació entre l’administració local, els equips directius i els equips docents dels centres educatius; els consells escolars de centre i els municipals, els membres dels serveis educatius i la junta de les AMPA dels centres educatius, els infants, joves i famílies els professionals dels serveis municipals i de la Generalitat, el teixit associatiu i les entitats, culturals, esportives o de lleure.
Estructura organitzativa del PEE
La Comissió Representativa Institucional és l’òrgan de decisió que acull els representants de les diferents entitats, associacions i organismes que participen en el Pla Educatiu d’Entorn (Ajuntament, Departament d’Ensenyament i altres departaments o institucions). És on es fixen les grans orientacions del Pla.
La Comissió Operativa és l’espai on es fa possible que el Pla funcioni i es dinamitzi. És un òrgan de gestió al qual li correspon coordinar i dinamitzar el treball de les comissions participatives. Ha d’elaborar el pla d’actuació i la memòria de cada curs a partir de les propostes de les comissions
Les Comissions Participatives o grups de treball són grups formats per diferents agents educatius que interactuen i reflexionen sobre un tema específic per diagnosticar necessitats, elaborar propostes d’actuacions i valorar-ne els resultats.
Coordinació tècnica:
- Tècnica de l'Institut Municipal d’Ensenyament de Tarragona
- Assessora LIC (Llengua Interculturalitat i Cohesió Social) dels Serveis Educatius de Tarragonès
La relació d’actuacions del PEE Tarragona es distribueix en funció de quatre eixos interconnectats entre ells, a partir de la detecció de necessitats i propostes fruit de les Comissions de zona del curs passat:
- Èxit educatiu
- Equitat i lleure
- Xarxa i entorn
- Famílies