El cicle 'Elles Filmen' convida quatre dones del món del cinema premiades pels seus treballs
Després de l’èxit assolit amb l’estrena del cicle Elles Filmen l’any passat, que va tenir com a fil conductor el món de Pilar Miró, enguany Tarragona torna a homenatjar la indústria del cinema femení i ho fa enfocant-se en el treball de quatre dones premiades per la seva tasca com a productores dins el món del cinema. Son la Sandra Tapia, productora de Blancanieves; Valérie Delpierre amb 20.000 especies de abejas; Cristina Huete amb Vivir es fácil con los ojos cerrados i finalment Sandra Hermida, productora de La sociedad de la nieve.
A la roda de premsa de presentació del cicle d’enguany, la consellera ha volgut destacar que “tenir en compte la dona avui en dia en tots els àmbits professionals, no hauria de ser una excepció, però malauradament ho és” i “des de Tarragona ho fem visible i ho posem de relleu sempre que podem”, ha afegit. Amb aquest cicle es presenten professions exercides per dones en el món del cinema, des de la producció, al vestuari, la fotografia o fins i tot la música, en definitiva, passant per tots els àmbits del món del cinema i la cultura en general.
Elles Filmen enguany posa el focus sobre el perfil professional de la productora, aquella persona que roman a l’ombra però que és indispensable perquè una pel·lícula acabi sent realitat. Sota la seva supervisió es duen terme molts processos indispensables en la creació d’un film, com el desenvolupament del guió o la cerca de finançament. I en el món de la producció també trobem grans figures femenines, com les quatre que proposem.
El cicle començarà el proper dilluns, 21 d’octubre amb Sandra Tapia, productora de Blancanieves. Aquesta catalana ha estat treballant amb Pablo Berger, amb qui va guanyar 10 premis Goya el 2013 amb aquest film. A més, també va ser la productora executiva d’As Bestas, guanyadora de 9 Goya el 2023.
El dilluns següent serà el torn de 20.000 especies de abejas, on Valérie Delpierre, productora nascuda a Mònaco, però resident a Barcelona des de l’any 2000; ens explicarà el seu treball en aquest film i en d’altres projectes. Delpierre acumula premis Goya, Feroz, Gaudí, Biznaga de Màlaga i fins i tot de la Berlinale.
Al novembre serà el torn de dos films mes. El 4, amb Cristina Huete i la projecció de Vivir es fácil con los ojos cerrados. Huete ha produït vint pel·lícules en quatre dècades, principalment dels germans Trueba. Amb Belle Epoque, el 1992 va guanyar el seu primer Goya i també l’Òscar a la millor pel·lícula de parla no anglesa. Elles Filmen projectarà Vivir es fácil con los ojos cerrados, guanyadora de nou premis Goya. El seu director, David Trueba, també participarà en l’acte.
I finalment l’11 novembre La sociedad de la nieve serà el film que tancarà el cicle i on ens visitarà la madrilenya Sandra Hermida, productora de les pel·lícules de Juan Antonio Bayona, entre moltes altres. Junts han treballat en El orfanato, Lo imposible, Un monstruo viene a verme o La sociedad de la nieve, que és el film que podrem veure.
Com l’any passat, l’Antiga Audiència acull aquest cicle, a les 19h i d’accés gratuït fins a omplir aforament. Totes les pel·lícules es projectaran precedides d’una entrevista presentació amb la productora a càrrec de Tzeitel Puig.
La imatge
El cartell ha anat a càrrec de l'agència creativa de disseny gràfic de Torredembarra CactuSoup, composta per Francesca Vasile i Blai Baules.
L’equip ha volgut representar el paper essencial de les productores i la seva mirada única en el procés cinematogràfic. La imatge feta amb paper retallat i posteriorment fotografiat incorpora elements com bobines, claquetes i engranatges, que simbolitzen la creació i el treball que hi ha darrere de cada pel·lícula.
Tot el conjunt conforma un ull que vol representar la mirada de les productores. La tipografia creada expressament pel cicle està inspirada en les formes i el recorregut de les antigues bobines de cinema. Així, el cartell no només celebra les aportacions de les productores, sinó que també convida a reflexionar sobre la importància de la seva visió en el món del cinema.