Esteu aquí: Inici Cultura Notícies Notícies 2016 El Teler de Llum mostra els resultats del projecte 'L'Artista Va a l'Escola' del 2015

El Teler de Llum mostra els resultats del projecte 'L'Artista Va a l'Escola' del 2015

El Teler de Llum mostra els resultats del projecte 'L'Artista Va a l'Escola' del 2015

Ja s’han seleccionat cinc artistes més per a la segona edició d’enguany
19/01/2016


Després de la important tasca duta a terme al llarg del 2015 del projecte L’Artista Va a l’Escola i de la satisfacció tant per part dels centres educatius com dels artistes i l’organització, ara es pot veure el resultat de la feina feta a l’exposició que s’inaugura aquest dijous 21 de gener a les 19 h a l’Espai Jove Kesse.

L’Artista Va a l’Escola és un projecte d’El Teler de Llum impulsat per Thais Salvat i Eloïsa Valero, que apropa l’art més actual a les escoles i instituts de la ciutat de la mà d’artistes propers. Aquests treballen durant diverses sessions amb l’alumnat i el professorat en un projecte artístic diferent en cada cas. Aquesta creativitat a tres bandes (estudiants, docents i artistes convidats) vol crear sinergies que promoguin contextos educatius arriscats i innovadors, que fomentin el plaer d’aprendre i d’expressar-se plàsticament amb llenguatges contemporanis.

Durant l’edició de 2015 hi han participat:

Enric Llevat a l’Escola Pax, amb el projecte El silenci del blanc
Gener-febrer 2015

Amb la col·laboració de la mestra Jacqueline Pedescoll i la participació dels alumnes de 6è de primària. Els alumnes van conèixer inicialment l’obra de l’artista Enric Llevat en una visita a la seva exposició Souls al Museu d’Art Modern de Tarragona, on van fer-hi un primer taller de tinta xinesa. Llevat va continuant treballant amb els nens a l’escola la il·lustració de haikus. En vàries sessions els nens van anar evolucionant des de tenir el full en blanc i haver de pensar com representar les seves idees fins a ser capaços de pintar lliurement i expressar-se a través els haikus i la tinta xinesa.

Béatrice Bizot a l’Institut Torreforta, amb el projecte El buit i el ple. Empremtes
Març-abril 2015

Amb la col·laboració de la professora Thais Salvat i la participació dels alumnes de 2n d’ESO. Béatrice Bizot va apropar l’escultura als alumnes de l’Institut Torreforta, en primer lloc, explicant de primera mà la seva obra i trajectòria, i més endavant, introduint-los de manera pràctica a aquesta disciplina artística. Entre tots els membres del grup d’alumnes van escollir el tema del bullying que van plasmar a través de la tècnica de l’escaiola. Després d’assecar les peces i impermeabilitzar-les en van col·locar a la façana exterior de l’institut conformant un mural.

Jordi Llort a l’Escola Saavedra, amb el projecte Diari d’un/a Observador/a
Abril-maig 2015

Amb la col·laboració de la mestra Lourdes Belenguer i alumnes de 5è de primària.
Jordi Llort amb el seu projecte Diari d’un observador/a va explicar als alumnes el valor de les llibretes d’artista i durant dos mesos en van crear de pròpies que van omplir amb il·lustracions, dibuixos i textos. Un cop acabats els blocs, el primer dibuix del seu interior va ser un autoretrat, fet amb l’ajuda d’un mirall.

Andrea Eidenhammer a l’Institut Antoni de Martí i Franquès, amb el projecte Social crossover
Abril-maig 2015

Amb la col·laboració de la professora Eloïsa Valero i la participació dels alumnes de 1r de batxillerat. Andrea Eidenhammer va introduir als alumnes el concepte de videoart, com una disciplina artística que vol provocar una reacció en l’espectador. L’art ha de connectar-se amb les persones per tal d’adquirir sentit. Durant les diverses sessions van preparar la filmació de la peça de videoart Social Crossover, que van realitzar entre tots, aprenent la importància de tots els rols implicats: l’equip creatiu, els càmeres, el director, els

Àlvar Calvet a l’Escola Torreforta, amb el projecte Conèixer l’altre
Octubre-novembre 2015

Amb la col·laboració de la mestra Jordina Olivé i la participació dels alumnes de 6è de primària. Àlvar Calvet es va proposar treballar el tema de la por a allò desconegut i, a través del coneixement de la realitat dels companys de l’aula, ajudar a superar alguns prejudicis i alguns allunyaments, i així conèixer altres realitats que comportin un enriquiment cultural. A través de diverses activitats, es van treballar a l’aula temes i conceptes com: conèixer l’altre per tal d’entendre millor al company i la seva realitat i, per tant, aprendre a estimar-lo i a respectar-lo, generar un procés d’introspecció per fer arribar les diferents realitats als companys de classe, conèixer els costums de l’altre, la seva  llengua, la seva família, els seus menjars, etc. En una última sessió els nens i les nenes es van autoretratar amb els ulls tancats.

Més informació a: https://lartistavaalescola.wordpress.com

Donats els bons resultats d’aquest projecte, El Teler de Llum repeteix aquest 2016 una segona edició de l’Artista va a l’Escola i ha seleccionat els següents autors: Armand, Arnau Casanoves, Esther Fabregat, Núria Rion i Maite Serna. 

Segells de reconeixement d'administració oberta