El Concurs de Castells es referma com a principal aparador del fet casteller i de Tarragona arreu del món
El XXVI Concurs de Castells serà recordat no només per l'excel·lent nivell casteller viscut durant les tres jornades, sinó per l'alta expectació mediàtica, que han permès apropar tant el Concurs, el fet casteller i la ciutat de Tarragona no només arreu del país, sinó a diferents parts de l'estranger.
Les tres jornades del Concurs s'han pogut seguir íntegrament en directe gràcies a la transmissió oferta per Tac12 i la Xarxa, amb una audiència total HBBTV de 750.000 espectadors diumenge i 480.000 dissabte, segons dades ofertes per les mateixes televisions. La retransmissió en streaming del Concurs a través de les pàgines web de Tac 12 i la Xarxa va ser seguida per 40.000 persones en el conjunt del cap de setmana. D’altra banda, el resum de 90 minuts ofert ahir al vespre per Televisió de Catalunya va ser vist per 112.000 espectadors i un 5,3% de quota de pantalla.
El programa El Suplement de Catalunya Ràdio es va emetre en directe des de la Tarraco Arena Plaça, centrat principalment al Concurs i a l’actualitat de la ciutat. Rac1 també va fer oferir la transmissió de la jornada de diumenge, mentre que mitjans locals com Tarragona Ràdio, Ràdio Valls o Ràdio Vilafranca també van oferir una amplíssima cobertura del certamen. Finalment, prop de 400 periodistes i professionals de 125 mitjans es van acreditar.
Per segona edició consecutiva, la presència de fotògrafs d'agències internacionals com Emilio Morenatti d'Associated Press, Lluís Gené de France Press, Davis Ramos de Getty Images, Albert Gea de Reuters o Pau Barrena de Xinhua News han permès que el Concurs de Castells sigui avui notícia a mitjans com el britànic Daily Mail, el portal web de la TV nord-americana NBC, el portal xinès Global Times, la TV francesa Euronews o l’alemany Der Spiegel, entre molts d’altres.
Red Bull Media House va oferir, a través dels seus canals i plataformes digitals, un resum de 2 hores en anglès de la jornada d’ahir diumenge. El programa, que es pot recuperar a la seva pàgina web, va explicar el desenvolupament del certamen i també va explicar, de manera divulgativa, diferents aspectes introductoris del món casteller.
National Geographic TV va enregistrar aquest cap de setmana imatges sobre una nova sèrie documental que està preparant, en què s’aproximarà al fet casteller des d’un vessant científic. El Concurs de Castells també serà present en un reportatge sobre els castells que està preparant la TV franco-alemanya ARTE, així com a propers programes de la Starhub Cable de Singapur o el Channel 7 d’Austràlia.
La TV nacional xinesa CCTV també ha seguit aquest cap de setmana tant l’evolució dels Xiquets de Hangzhou com el desenvolupament de tot el certamen. Precisament sobre les declaracions que l’alcalde de Tarragona ha efectuat aquest matí a Rac1 al voltant de la participació de la colla xinesa, el mateix Josep Fèlix Ballesteros ha volgut matisar que “la menció que la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya havia autoritzat la participació dels Xiquets de Hangzhou ha estat fruit d’un malentès, i vull deixar clar que la invitació ha estat una decisió exclusiva de l’Ajuntament de Tarragona”.
Diferents grups de periodistes de diaris regionals francesos, suïssos i alemanys han passat aquest cap de setmana per la Tarraco Arena Plaça i en les properes setmanes tenen previst publicar articles amb les seves impressions sobre els castells. El corresponsal a Espanya del Frankfurter Rundschau es va desplaçar a Tarragona per fer un article sobre la importància dels baixos en el món casteller.
Altres dades d’interès:
- Durant la jornada de diumenge del Concurs, la pàgina web oficial ha rebut un total de 29.502 visites, prop d’un 10% més que en l’anterior edició.
- L’aplicació per a dispositius mòbils del Concurs de Castells va registrar 8.041 visites durant tot el cap de setmana, prop d’un 30% més que fa dos anys.
- Fins aquest matí, el nombre de fotos presentades al concurs d’Instagram #ElmeuConcurs és de 2.472.
- Les imatges publicades pels 22 instagramers convidats per l’organització és de 61.356 m’agrada.