Nota sobre la venda d'entrades del XXV Concurs de Castells
Després dels problemes tècnics de fa dos anys, els tècnics de l'Ajuntament de Tarragona van concloure que la plataforma pròpia Tarracoticket no era apropiada per vendre les localitats d'un esdeveniment amb una demanda puntual tan elevada. Aleshores es va iniciar un procés de cerca entre empreses de 'ticketing' de referència i després d'avaluar altres propostes, es va decidir comptar amb els serveis de Koobin, amb experiència gestionant, per exemple, l'aforament de la Copa del Rei de l'ACB o les Final Four de bàsquet, entre d'altres. Un cop avaluada tota la informació que se'ls va facilitar, Koobin havia garantit que el procés de venda es desenvoluparia amb normalitat.
Segons el primer informe transmès a l'Ajuntament, Koobin justifica els problemes durant el procés de venda bàsicament per dos motius: a les 9 h una caiguda a la granja de servidors amb què treballen, que els ha impedit oferir el servei previst i, a partir de les 11 h, un problema amb la plataforma de pagament oferta pels principals bancs i caixes (el que tècnicament es coneix com el TPV de CECA).
Durant tot el matí ens ha resultat gairebé impossible poder donar informació a través de les xarxes socials i els mitjans de comunicació perquè, tot i les constants peticions, no se'ns facilitava informació o bé aquestes eren contradictòries.
Fruit d'aquesta confusió s'ha produït una errada de comunicació: a través de les xarxes socials del Concurs s'explicava cap a les 10.30 h que el procés s'havia aturat i que es reprendria a les 12 h, tot i que, en realitat i sense el coneixement de l'Ajuntament de Tarragona, a les 11.10 h s'havien venut 3.700 entrades.
Els problemes han persistit més endavant, quan des del portal de venda s'explicava que les entrades no es vendrien fins demà dimarts, una altra vegada sense coneixement ni autorització de l'Ajuntament.
Aproximadament a les 13.40 h s'han venut les últimes localitats.
Durant el procés, algunes persones han tingut problemes amb el pagament de les localitats. Les persones implicades en aquests casos poden enviar un correu electrònic a info@tap.cat, on se'ls resoldrà la incidència.
Davant d'aquesta situació:
- L'Ajuntament de Tarragona, com a organitzador del Concurs de Castells, assumeix els problemes durant el procés de venda i demana disculpes a totes les persones afectades.
- L'Ajuntament de Tarragona troba insuficients les explicacions donades fins al moment i exigirà responsabilitats i compensacions a Koobin i a l'Agència de Publicitat Internacional Catalana, empresa gestora de la Tarraco Arena Plaça i que actuava de mitjancera.
- Tot i les dificultats amb la venda de localitats, l'Ajuntament de Tarragona continuarà treballant conjuntament amb les 41 colles participants per garantir el correcte funcionament del XXV Concurs de Castells.
- Després que, malgrat les garanties ofertes inicialment, el procés de venda no hagi complet els mínims exigibles l'Ajuntament de Tarragona obrirà un període de reflexió sobre la millor manera de vendre les localitats per al Concurs de Castells.