El 2013 tanca amb més activitat cultural i millor comunicada als ciutadans
La cultura de Tarragona s’ha posicionat molt favorablement durant aquest 2013. L'any que acaba ha estat un any d’inflexió que ha marcat un abans i un després, consolidant els compromisos de canvi de model i projectes de futur fets en el 2012 com a conseqüència de la reducció pressupostària.
Aquest 2013, amb l’obertura d’un nou equipament a la ciutat, el Teatre Tarragona, s’ha acomplert la promesa de potenciar i oferir més arts escèniques i abarcar altres gèneres com l’òpera o el ballet, fins ara assignatures pendents, així com oferir un espai a moltes de les entitats de la ciutat. Més de 67.000 espectadors han passat per aquesta nova etapa pels teatres de la ciutat.
Així mateix, i gràcies a l’intens treball per posicionar-nos en la cultura 2.0, aquest objectiu ha donat els seus fruits en escreix, i tot plegat ha començat a fer funcionar el projecte del Banc de la Cultura i ha posat al descobert un canvi conceptual important, amb el qual ja es venia treballant durant els darrers anys però que ara s’ha fet visible: “L’Ajuntament no és un simple repartidor de subvencions, sinó que és un dinamitzador i comunicador del que es fa a la ciutat”, segons ha apuntat la tinent d’alcalde, Begoña Floria.
Pel que fa a aquest darrer punt, més de 6.000 persones han seguit l’activitat cultural dia a dia aquest any. Destaquen els 1.730 seguidors de Facebook, els 3.055 de Twitter i els 1.517 d’Instagram. Però el més rellevant ha estat la posada en marxa de l’aplicació per a dispositius mòbils, Agenda Cultural, que ja ha rebut més de 10.000 descàrregues des del passat mes d’abril i que ha donat a conèixer més de 3.000 activitats als usuaris. A aquestes dades s’hi poden sumar les gairebé 8.000 imatges presentades en les edicions del Concurs Mirades de Tarragona, les 18.000 visites al blog de Tarragona Cultura o els 10.000 seguidors a les xarxes durant els deu dies de festa Major de Santa Tecla, així com noves fórmules i accions culturals 2.0 com els fotògrafs i tuitaires convidats o la ruta dels Codis Teclers.
No amb menys ambició, durant el 2014 Tarragona tornarà a excel·lir en els seus quatre grans eixos culturals. Serà any de Tàrraco Viva, d'SCAN, de Concurs de Castells i de Santa Tecla, una vegada més, amb l’impuls enguany d’haver estat premiada com a millor festa major del país, pel que fa a la programació musical. D’aquests eixos culturals cal destacar el Concurs de Castells, que enguany arribarà al seu 25è aniversari, on hi participaran 42 colles i tindrà una durada, per primera vegada, de tres dies amb el Concurs7 de Torredembarra.
Així mateix, a aquests projectes també cal sumar-hi l’impuls pel Centre d’Art, que avançarà amb un nou model més participatiu i proper als ciutadans i amb l'Espai Tabacalera com a centre d'operacions. Per A l’any vinent també hi ha programada una nova edició de la Setmana Cantant, que a través del Cor Ciutat de Tarragona és un esdeveniment únic a la ciutat, que el mes de juliol convocarà a 800 cantaires de tot el món amb un concert conjunt final. Altres projectes com el Festival Dixieland, el Concurs de Focs Artificials o el Carnaval continuaran en la cita cultural imprescindible de la ciutat.