Visita guiada i peces de dansa "Ballant Ballàvem" i "Until Death"
Visita guiada per l'antic Centre Penitenciari de Tarragona amb l'actuació de dues petites peces de dansa contemporània.
Sessió amb doble passi: 1er passi a les 11 h i segon passi a les 12.30 h
Ballant ballàvem, amb Laia Santanach, són paraules en moviment, són expressions dansades, són sensacions i estats compostos.
Una proposta que neix dins la convocatòria impulsada per l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya (APdC) per escollir un autor literari i crear una peça de dansa contemporània al voltant d’aquell autor literari. Ballant ballàvem parteix del treball de Joan Coromines d’investigació sobre l’arrel de la paraula.
Until death. De necessitar-se l’una a l’altra, de no sentir-se soles, de no abandonar-se. De travessar un camí desert, ferm i impermeable. Dos cossos crus, replets de pols, que es retroalimenten l’esperança. Una peça que busca donar visibilitat a la depressió i les càrregues emocionals.
Direcció i interpretació: Cia. Carla Sisteré amb Aaron Vázquez
Ull extern: Ombline Huvelle
Música: Alexander Espinoza (està en procés actualment)
* Una coproducció del Festival Píndoles
Entrades gratuïtes amb reserva prèvia a entrades.tarragona.cat a partir del 15 de febrer de 2024.
*Actes en col·laboració amb els Serveis Territorials a Tarragona del Departament de Justícia, Drets i Memòria de la Generalitat de Catalunya.
entrades.tarragona.cat a partir del 15 de febrer de 2024.
Visita guiada i peces de dansa "Human 21’" i "Origen"
Visita guiada per l'antic Centre Penitenciari de Tarragona amb l'actuació de dues petites peces de dansa contemporània.
Sessió amb doble passi: 1er passi a les 11 h i segon passi a les 12.30 h
Human 21’ reflexiona sobre la situació actual de desconcert emocional en què vivim davant els efectes de la “desconnexió pandèmica”. Els seus intèrprets parteixen d’un malson, entren en la disputa emoció-raó davant la incertesa i acaben donant-se l’oportunitat de reinventar-se i tirar endavant des de la resistència creativa. Encara que el virus Human 21’ prevaldrà…
L’obra compta amb la música composta i produïda pel compositor Daniel Salvador de Madariaga Charro i l’artista sonor Iván Deu Álvarez Genzo P. expressament per a aquesta peça.
Direcció: Sandra Macià
Interpretació: Sandra Macià i Aleix Guillaumet
Direcció escènica: Ares Piqué
Origen neix de la necessitat de (re)connectar amb els orígens previs a la història humana coneguda: un espai-temps en què l’art i la vida es manifesten i participen de la creença en la unitat i la igualtat entre persones. Mitjançant la distorsió mostrada al públic de dins cap enfora, el protagonista de l’acció performativa ens guia a través d’una experiència vital de lluita, transformació i canvi. Per trencar amb els dictats normatius de gènere establerts per les societats, el ballarí estableix un cos a cos amb si mateix i una dansa distorsionada, acompanyada d’un únic element físic: un marc que li redibuixa tots els límits existents, així com els marges des d’on alliberar-se.
Interpretació: Andrés Andújar Batista
Direcció artística: Laia Pulido Valmanya
Direcció escènica i coreografia: Sandra Macià Torres
Composició musical: Frank da Costa
Entrades gratuïtes amb reserva prèvia a entrades.tarragona.cat a partir del 15 de febrer de 2024.
*Actes en col·laboració amb els Serveis Territorials a Tarragona del Departament de Justícia, Drets i Memòria de la Generalitat de Catalunya.
entrades.tarragona.cat a partir del 15 de febrer de 2024.
Visita guiada i dansa amb Ravid Abarbanel i Tom Weksler
Visita guiada per l'antic Centre Penitenciari de Tarragona amb l'actuació d'una peça de dansa contemporània.
"UPROOTED", de Ravid Abarbanel
Fa uns anys vaig perdre la meva casa compartida. Una casa que ha estat per a mi un àncora i un suport durant molts anys. Vaig emprendre un viatge de descoberta per intentar entendre els fonaments bàsics que componen la casa que vull tenir. En la meva recerca del camí correcte i escollint els elements més adequats, vaig optar per visitar diferents llocs del món per tal de conèixer tantes persones, cultures i diferents enfocaments per definir què és una llar. Una de les revelacions més significatives per a mi durant aquests viatges va ser que cada viatge comporta possibilitats de trobada. Aquestes opcions de reunió (aparentment) tenen el potencial d'una reunió temporal o una reunió permanent. No obstant això, per a mi la majoria eren reunions temporals que normalment acabaven després de marxar. Cada reunió tenia un caràcter i una durada diferents, normalment relacionades amb el lloc on es feia la trobada: una festa, una actuació, un local d'assaig, aeroports, etc. Cada punt de trobada té la capacitat de satisfer una necessitat per a nosaltres que s'adapti al moment i lloc en què té lloc. Trobo que aquesta necessitat prové bastant de la por a estar sol i del desig de compartir experiències amb una altra persona. Des del meu punt de vista, aquestes trobades no succeeixen per casualitat i cada reunió és tan temporal com pot ser, aporta una altra base per a la continuació del viatge, un viatge per construir la meva casa personal. Aquests punts de trobada m'interessen no només perquè aporten fonaments al camí per construir la casa, sinó també perquè són temporals. El tema de la temporalitat em va intrigar molt per la història personal que vaig passar i també perquè té la possibilitat d'expressar-se en tots els àmbits de la vida. Les reunions temporals que es van crear al llarg de l'any, van crear habitatges provisionals amb molta gent. Cada construcció d'una casa tan temporal reuneix al seu interior un recull de records, experiències, sentiments i emocions que es van reunir per formar un diari de viatge, un viatge per construir la meva llar.
Creació i interpretació: Ravid Abarbanel
"THE FALLING MAN", de Tom Weksler
La caiguda és un arquetip que acompanya els humans a través dels temps antics i actuals. La caiguda del cel tracta de la pèrdua de puresa d'Adam i Eva. L'àngelcaigut són els que van perdre la fe. La caiguda d'Alícia al forat que va conduir al país de les meravelles és la pèrdua de control de la realitat. Els homes caient va ser el terme que descrivia els saltadors de les torres bessones de l'11 de setembre que van perdre la vida en l'acte. Què hi ha entre una caiguda i una pèrdua que tant ocupa l'esperit humà? En termes físics, la caiguda és un dels gests físics més elegants que realitzen els humans, l'extensió del cos a l'espai amb un alliberament de pes que sembla més una dansa magistral que un fracàs. Aquest treball en solitari es mou entre la memòria coŀlectiva, la mitologia i el personal. Creant un flux fluït d'imatges inspirades en la caiguda de diverses disciplines del moviment com la dansa contemporània, la capoeira, el circ i el parkour.
The Falling man és un diàleg entre el moviment i la composició musical Passacaglia de Franz Henrich Biber, per ser ballat en espais no-convencionals.
Entrades gratuïtes amb reserva prèvia a entrades.tarragona.cat a partir del 15 de febrer de 2024.
*Actes en col·laboració amb els Serveis Territorials a Tarragona del Departament de Justícia, Drets i Memòria de la Generalitat de Catalunya.
entrades.tarragona.cat a partir del 15 de febrer de 2024