Alumnat de l’escola Torreforta rep el reconeixement per haver participat en una campanya per la pau
La Fundació Akwaba, qui du a terme el projecte al centre, és qui ha entregat aquest reconeixement a un alumnat que ha estat protagonista en una jornada de sensibilització per assolir els Drets Humans i aconseguir així la cultura de pau. El grup-classe ha participat en activitats com pitxi, el racó de cura per les plantes i persones, xutar i girar les injustícies i dibuixos de resolució de conflictes a l’escola.
Prèviament l’alumnat s’havien format en cultura de pau a través d’activitats participatives i creatives com l’Escape System, on van haver de fugir del sistema i les seves problemàtiques que generen violències al món, o amb la Capoeira, una art marcial que relaciona pensament, emoció i acció, amb la que han desenvolupat emocions grupals com l’empatia i la solidaritat.
Les activitats de la jornada i la formació prèvia formen part de la primera fase de la campanya Com vivim? Convivint: per una escola i un món sostenible i de pau. Dins d’aquesta es troba el mòdul Com vivim al centre? amb el que han pres consciència dels espais que formen el centre i han expressat les emocions que els sorgeixen a cada lloc a partir d’experiències viscudes. Podeu veure videos relacioants aquí.
Les sessions i les activitats ajuden l’alumnat a comprendre les causes estructurals de les vulneracions del dret a la pau i a la sostenibilitat, i amb elles treballen competències personals i interpersonals amb les quals promoure estratègies de resolució assertiva en espais mixtos de reflexió que inclouen alumnat i professorat.
La campanya Com vivim? Convivint: per una escola i un món sostenible i de pau, està adreçada principalment a l’alumnat, professorat i famílies de centres educatiu catalans.
L’objectiu és formar una ciutadania activa i crítica amb les actituds discriminatòries vers les persones i les vulneracions en el medi; capaç d’identificar aquestes vulneracions, integrant la perspectiva d’EGBDH i que generi propostes de transformació al centre educatiu, en els seus projectes de convivència, en l’entorn local i el mundial. Això, mitjançant estratègies compartides per la resolució positiva dels conflictes de la comunitat educativa i la sostenibilitat global.