Esteu aquí: Inici Comerç Notícies Notícies 2024 Mercats de Tarragona impulsarà 34 cursos de formació digital dirigits al teixit comercial de la ciutat

Mercats de Tarragona impulsarà 34 cursos de formació digital dirigits al teixit comercial de la ciutat

Mercats de Tarragona impulsarà 34 cursos de formació digital dirigits al teixit comercial de la ciutat

Els resultats d’un estudi de maduresa digital detecten marge de millora en el grau de digitalització del sector comerç
Mercats de Tarragona impulsarà 34 cursos de formació digital dirigits al teixit comercial de la ciutat Moment de la presentació de l'estudi sobre maduresa digital al comerç de Tarragona. Foto: David Oliete.
05/08/2024

Mercats de Tarragona ha presentat els resultats de l’estudi de maduresa digital del teixit comercial de Tarragona, realitzat en el marc del projecte Tarragona Centre Comercial Obert, finançat per la Unió Europea amb fons Next GenerationEU. L’objectiu de l’estudi és poder conèixer el grau de digitalització dels comerços de la ciutat i la capacitat competitiva de cada comerç segons el sector d’activitat. El nivell de resposta ha estat de 160 establiments i parades de mercat, majoritàriament de la zona centre de la ciutat, però també dels barris de Llevant, Torreforta i Barris Marítims. La metodologia de treball s’ha basat en la realització d’un qüestionari online reforçat amb entrevistes personals als comerciants.

Els resultats de l’estudi han detectat que existeix marge de millora en la maduresa digital del sector comerç de Tarragona, i en aquest sentit, en les properes setmanes està previst iniciar el procés de licitació d’un total de trenta-quatre cursos formatius en habilitats i capacitats digitals dirigits al sector comercial. Aquesta actuació també és una de les accions contemplades al projecte Tarragona Centre Comercial Obert.

La presidenta de Mercats de Tarragona i consellera de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona, Montse Adan, ha manifestat que “un dels factors essencials per a disposar d’un sector comercial referent al territori és l’apoderament i capacitació dels seus professionals en el món digital. Aquest estudi de maduresa digital, que se suma al Pla Estratègic de Comerç que estem impulsant des de la Conselleria de Comerç de l’Ajuntament, ha constatat que una oferta de cursos de formació que facilitin l’accés a conceptes claus per adaptar els negocis a una societat cada cop més multicanal ajudarà a revitalitzar i fer més fort el teixit comercial de la nostra ciutat”.

Conclusions de l’estudi

Els resultats finals de l’estudi indiquen que un 42% del teixit comercial disposa d’un nivell inicial de maduresa digital, un 26,3% són emergents, un 25% es troba en un nivell de maduresa baix, mentre que un 6,9% té un nivell desenvolupat. L’estudi també apunta que un 70% dels negocis disposa de perfils digitals a les xarxes socials, dels quals en un 78% són gestionats pels mateixos propietaris o treballadors i només en el 22,3% dels casos es contracta professionals per la gestió de les xarxes socials.

D’altra banda, la meitat dels empresaris consideren que estan poc (41%) o gens al dia (12%) en les eines d’innovació tecnologia que poden aplicar en els seus negocis. Cal destacar però, la gran predisposició de la majoria dels professionals a poder millorar el seu nivell de digitalització comercial.

Tres programes amb trenta-quatre cursos online

Els trenta-quatre cursos que s’oferiran seran en format virtual i estaran sempre a disposició per a poder ser consultats a demanda. El programa formatiu plantejat divideix els cursos en tres lots:

Programa de transformació i assessorament digital individualitzat al comerç. Pretén impulsar la transformació digital del comerç de proximitat, amb els continguts dividits en quatre nivells diferents en funció del seu públic objectiu. L'objectiu específic consisteix en millorar la seva presència digital, assolir la maduresa digital i definir estratègies digitals personalitzades. Després de cada mòdul, caldrà realitzar proves de nivell i, al final de tot el contingut, realitzar un examen final que acreditarà una certificació homologada per part d’una entitat certificada.

  • CURS 1:  Marca (Nivell bàsic i avançat)
  • CURS 2: Negoci (Nivell bàsic i avançat)
  • CURS 3: Recursos Humans (Nivell bàsic i avançat)
  • CURS 4: Clients (Nivell bàsic i avançat)
  • CURS 5: Dades (Nivell bàsic i avançat)
  • CURS 6: Processos i sostenibilitat (Nivell bàsic i avançat)
  • CURS 7: Pantalles Digitals i Senyalística Digital (Nivell Mercats)
  • CURS 8: Fluxos de Persones i Dades Derivades (Nivell Mercats)
  • CURS 9: Divulgació del Sistema de Compra Online (Nivell Mercats)
  • CURS 10: Punts d’Entrega Refrigerats i Intel·ligents (Nivell Mercats)
  • CURS 11: Cartellera Digital Interactiva (Nivell Mercats)
  • CURS 12: Economia Circular i Sostenibilitat Verda (Nivell Mercats)
  • CURS 13: Paperless (Nivell emblemàtics)
  • CURS 14: Gestió Integral /ERP del Negoci (Nivell emblemàtics)
  • CURS 15: Comunicació Digital (Nivell emblemàtics)
  • CURS 16: Presència Digital i Ecommerce (Nivell emblemàtics)
  • CURS 17: Experiència del Client (Nivell emblemàtics)
  • CURS 18: Digitalització Sense Perdre la Tradició (Nivell emblemàtics)

Programa “Comerç, educador digital” de capacitació als propietaris i treballadors dels comerços. Pretén capacitar els propietaris i treballadors dels comerços i parades dels mercats municipals i mercadets, perquè puguin contribuir a la digitalització de la seva clientela, especialment aquelles persones més grans, i potenciar els canals de venda digitals.

  • CURS 19: Introducció als aspectes bàsics del telèfon mòbil i la tauleta
  • CURS 20: Introducció a la navegació i les principals aplicacions
  • CURS 21: Introducció a WhatsApp i xarxes socials com a canals de compra on line

Programa de formació en habilitats i capacitats digitals dels operadors dels mercats i del comerç. Té com a objectiu capacitar els operadors dels mercats municipals i mercadets, en competències digitals mitjançant píndoles informatives, millorant la seva competitivitat, sostenibilitat i diversificació econòmica.

  • CURS 22: Gestió de la Reputació Digital
  • CURS 23: Posicionament Digital (SEO i SEM)
  • CURS 24: Creació de Contingut Orgànic
  • CURS 25: Eines de Suport per a la Creació de Continguts
  • CURS 26: Estratègies de Comunicació amb la Clientela
  • CURS 27: Digitalització de Bases de Dades i CRM
  • CURS 28: Branding i Màrqueting Directe
  • CURS 29: Plataformes de Missatgeria Instantània
  • CURS 30: Xarxes Socials
  • CURS 31: Comercialització en Línia (1/2)
  • CURS 32: Marketplaces i Plataformes de Venda en Línia (2/2)
  • CURS 33: Optimització de WhatsApp Business
  • CURS 34: Passarel·les i Formes de Pagaments Digitals

Tarragona, Centre Comercial Obert

El projecte 'Tarragona, Centre Comercial Obert' ha estat finançat amb els fons Next GenerationEU i pretén impulsar la transformació digital comercial i aplicar mesures de sostenibilitat i eficiència energètica. La inversió del projecte està valorada amb un total d’1.498.948 euros i va obtenir una subvenció de 1.199.158,40 euros, el que representa un el 80% de l’import global.

El Fons Next Generation s’emmarca dins el pla d’ajudes per al suport a mercats, zones urbanes comercials, comerç no sedentari i canals de comercialització del Ministeri d’Economia Comerç i Empresa.

Consulteu el resum de l'estudi aquí.

Segells de reconeixement d'administració oberta