La campanya "Per Tots Sants, compra als mercats!" distribuirà 7.500 bosses de malla de cotó reutilitzables
Els paradistes dels mercats i mercadets de la ciutat distribuiran un total de 7.500 bosses de malla de cotó reutilitzables i plegables entre els clients que comprin fruita o verdura durant els propers dies. La campanya, que porta per nom “Per Tots Sants, compra als mercats!” comença avui 28 d’octubre i s’allargarà fins a exhaurir existències. Es tracta d’una de les accions del projecte Tarragona Centre Comercial Obert, finançat per la Unió Europea amb fons Next GenerationEU.
La iniciativa “Per Tots Sants, compra als mercats!” té per objectiu el foment de l’economia circular, l’ús de bosses reutilitzables i la promoció del comerç local. Aquesta acció complementarà la campanya “És Verd”, que serà presentada properament i que també focalitza el seu objectiu en l’impuls del comerç de proximitat a la ciutat. Ambdues propostes conviuen sota el paraigües del projecte Next Generation EU, Tarragona Centre Comercial Obert.
Així doncs, les bosses reutilitzables de malla de cotó es podran aconseguir de dilluns a dissabte al Mercat Central i Mercat de Torreforta, divendres als mercadets de Sant Salvador i Sant Pere i Sant Pau, dissabte als mercadets de Torreforta, Fòrum, La Móra i Plaça dels Carros, i diumenge al mercadet de Bonavista.
La presidenta de Mercats de Tarragona i consellera de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona, Montse Adan, ha assegurat que “continuem desplegant el conjunt d’accions del projecte Tarragona Centre Comercial Obert. En aquest cas, la distribució d’aquestes bosses reutilitzables suposa un compromís amb l’economia, el medi ambient i la societat tarragonina. És un valor afegit més cap als nostres mercats i mercadets, que dia a dia ofereixen el millor producte de proximitat i s’esforcen per cuidar els seus clients”.
Tarragona, Centre Comercial Obert
El projecte 'Tarragona, Centre Comercial Obert' ha estat finançat amb els fons Next GenerationEU i pretén impulsar la transformació digital comercial i aplicar mesures de sostenibilitat i eficiència energètica. La inversió del projecte està valorada amb un total d’1.498.948 euros i va obtenir una subvenció d'1.199.158,40 euros, el que representa un el 80% de l’import global.
El Fons Next Generation s’emmarca dins el pla d’ajudes per al suport a mercats, zones urbanes comercials, comerç no sedentari i canals de comercialització del Ministeri d’Economia Comerç i Empresa.