Tretze restaurants participen en la nova edició de "La Part Alta somriu a la crisi"
Les jornades gastronòmiques "La Part Alta somriu a la crisi 2020" arrenquen, com ja és tradició, aquest proper 1 de febrer i s’allargaran durant tot el mes, amb la participació de 13 restaurants, quatre més que l’edició de l’any passat. L'Associació de Restaurants de la Part Alta manté un any més la filosofia d’aquesta acció: oferir menús a preus inferiors als habituals a l’hora de posar en valor la cultura del vi. Als veterans Àpats Quattros, AQ, Arcs, El Llagut, Frida, Palau del Baró, Punt i a Part, Racó de l’Abat i Sadoll Restaurant s'hi sumen els restaurants Alvocat, Filosofia, Merceria 34 i Seasons.
La proposta gastronòmica inclou menús i menús degustació a un preu de 22 i 32 euros segons el restaurant. Aquest any, les jornades es plantegen com un viatge enogastronòmic per les DO del nostre territori sense sortir de la Part Alta. ARPA, en col·laboració amb els cellers, dona continuïtat a la iniciativa que forma part de l’èxit de les jornades: que els clients, per cada ampolla de vi que consumeixin al restaurant, se'n duguin una d'igual a casa. Els cellers URV, Rosa Maria Torres, Celler de Capçanes, Covides, Baronia del Montsant, Bodegues Pinord, Celler Mas Bella i Heretat Vall Ventós seran els encarregats d’oferir el total de les 11 referències que formaran la carta de vins del "Somriu a la crisi 2020".
La presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Laura Castel, ha destacat en la presentació d'avui a l’Espai Turisme que les jornades “ja s’han fet un lloc en el calendari gastronòmic de la ciutat, i compten amb una bona acollida entre la ciutadania, amb xifres al voltant dels 6.000 participants els darrers anys”. La proposta, ha afegit, serveix per “dinamitzar el sector de la restauració, potenciar la gastronomia com un dels atractius turístics de Tarragona i posar-la en valor i desestacionalitzar la demanda”. Per la seva banda, el president de l’ARPA, Julio Rebenaque, ha explicat que “la gastronomia i els vins del nostre territori són emblemes de la nostra identitat. Amb aquesta acció volem apropar-los a públics molt diversos i impulsar la cultura del vi”.
Donat l’èxit d’altres edicions de les jornades, des d’ARPA es recomana reservar amb antelació. El president de l’Associació, Julio Rebenaque, destaca en aquest sentit que “gaudir del 'Somriu a la crisi' entre setmana és també una opció molt atractiva”.
Per la seva part, Carles Llobet, de l’ARPA i propietari del restaurant Arcs, explica que "amb aquesta campanya el que fem és oferir els mateixos menús amb la qualitat de sempre però a un cost més baix, i a més als clients els permet marxar amb una ampolla de vi a casa”. En aquesta línia, Adolf Allegue, representant de les bodegues Pinord, ha afegit que “ens vam sumar a la campanya des de l’inici perquè també vam patir la davallada de clients i hem fet molt esforç per recuperar-nos. Ens il·lusionen accions com aquesta”.
Tota la informació de les jornades es pot consultar a www.arpatgn.com.