Tarragona ja forma part de la Red de Destinos Turísticos Inteligentes
La Comissió Executiva de la Red de Destinos Turísticos Inteligentes (Red DTI), reunida aquest dijous, ha incorporat Tarragona a la xarxa, juntament amb les altres catorze ciutats que formen part del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d’Espanya (GCPHE). Sobre això, Cinta Pastó, presidenta del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, des d’on s’havia preparat la candidatura, ha manifestat que la incorporació a la Red DTI “torna a situar Tarragona dins d’una marca de prestigi i excel·lència que brinda oportunitats úniques per innovar en el camí per ser, cada cop més, una destinació sostenible”.
Durant la comissió d’avui, s’ha anunciat l’entrada a la Red DTI de destinacions internacionals per primer cop —Tequila (Mèxic) i Medellín (Colòmbia)—, i s’ha donat a conèixer la incorporació a aquesta xarxa, pertanyent al Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, dels nous membres, amb els quals la Red DTI queda conformada per 232 integrants: 153 destinacions, 43 empreses i 31 institucions.
La Red DTI integra des de 2018 destinacions en què té cabuda una metodologia que planteja una estratègia de futur basada en la governança, la sostenibilitat, l’accessibilitat, la innovació i la tecnologia com a eixos vertebradors. Des del Govern de l’Estat s’ha reconegut el valor de la xarxa, per la qual cosa, al Pla de recuperació i transformació de l’economia, les destinacions intel·ligents hi tindran un paper destacat, ja que sumen dos conceptes clau per a la recuperació econòmica com són la digitalització i la sostenibilitat.