Segona edició de Visites a Comerços
Guillem Borràs va mostrar el seu taller de joieria i va explicar com treballen de forma totalment artesanal i per encàrrec dels seus clients. La major dificultat que tenen actualment és el manteniment de la pàgina web i les xarxes socials, especialment per manca de temps. En el seu cas, l’aparador i el boca-orella són la clau per aconseguir clients.
D’altra banda, la Nuria Gironès, decoradora i encarregada d’Artesanat, va fer una ruta per la botiga. Per a ella, el disseny de l’interior de les botigues i la renovació constant dels aparadors són els factors bàsics per atreure possibles clients i que acabin comprant. Pel que fa al producte, és ella mateixa i el Joan (amo d’aquesta i altres botigues) els qui s’encarreguen de triar els objectes que posen a la venda.Tots els productes són artesanals i la majoria es fabriquen a Espanya. La botiga té molt d’èxit entre turistes, sobretot la cistelleria de palma i la ceràmica espanyola i catalana. En canvi, els clients tarragonins valoren molt les joguines especials que omplen bona part de l’establiment.
Els dos comerciants van intercanviar consells i van compartir maneres de fer i de gestionar els negocis. Aquesta formació pràctica culminarà el dia 27 de maig a Barcelona amb un retail tour al barri de Gràcia. Allà els botiguers podran conèixer diferents modalitats comercials i altres formes de gestió.