Tarragona Turisme inicia aquest divendres demostracions de l'aplicació de realitat augmentada Imageen Tarraco a diferents indrets de la ciutat
A partir de demà divendres 6 de juliol, la ciutadania i els visitants de Tarragona podran provar l’aplicació de realitat augmentada Imageen Tarraco a diferents indrets de la ciutat, gràcies a una campanya de promoció impulsada pel Patronat Municipal de Turisme, que vol donar a conèixer al públic una app pionera en la reconstrucció del patrimoni històric a través de les noves tecnologies. El primer escenari de la sèrie de showrooms serà el Mercat Central, que durant tot el dia de demà divendres 6 de juliol acollirà un estand en què el públic podrà experimentar l’app amb ulleres 3D.
Aquesta nova acció, que s’emmarca dins de la campanya global iniciada pel Patronat Municipal de Turisme el passat mes d’abril, constarà d’un total de 4 ‘showrooms’ amb el següent calendari:
- Divendres 6 de juliol, Mercat Central. De 16 h a 20 h. Col·labora: ESPIMSA
- Dissabte 7 de juliol, Rambla Nova zona joieria Zaida. De 18 h a 22 h. Col·labora: VIA-T
- Dimarts 11 de juliol, parc aquàtic Aquopolis (tarda). Col·labora: Aquopolis
- Dilluns 16 de juliol, El Corte Inglés (davant de l’entrada del supermercat). De 17 h a 21 h. Col·labora: El Corte Inglés
Un cop acabat l’itinerari, es faran altres showrooms a l’Espai Turisme (carrer Major, 37).
Promoció d’una experiència immersiva pionera a Espanya
L’aplicació Imageen Tarraco, disponible per a mòbils, tablets i ulleres 3D, proposa, a través de la realitat virtual, una experiència immersiva a l’antiga ciutat romana que recrea el passat i el present de l’Amfiteatre, el Circ Romà, el Fòrum local i el recinte de Culte, ubicat a l’actual emplaçament de la Catedral. Imageen està disponible per a IOS i Android i es pot descarregar de manera gratuïta.
Amb l’aposta per aquesta aplicació i la campanya de promoció que el Patronat Municipal de Turisme de Tarragona va iniciar el passat mes d’abril es pretén, d’una banda, millorar la qualitat de l’experiència dels visitants i, d’altra, potenciar la marca Tarragona gràcies a les oportunitats de visibilitat i promoció que aporta aquesta eina. Així mateix, es pretén involucrar als agents turístics i a tota la ciutadania en general com a principals prescriptors de la destinació Tarragona.
Per aconseguir que el major nombre de persones coneguin aquesta eina, s’han dut a terme diverses accions de promoció i comunicació, com la instal·lació de senyals en els punts de la ruta Imageen amb la informació per a la descàrrega, fulletons, postals, cartells o displays. A més, la campanya inclou un conjunt d’accions de promoció online dirigides als punts d’informació turística i a hotels, càmpings i apartaments turístics de la ciutat.
Per a la posada en marxa d’aquesta campanya s’ha tingut en compte el creixement imparable dels turistes hiperconnectats, que viatgen o planifiquen els seus viatges a través de dispositius mòbils que no només ofereixen informació de la ciutat que visiten, sinó que també permeten viure experiències, com és el cas de l’eina que es promociona. Tal com afirma la consellera de Turisme, Inma Rodríguez: “Tarragona és pionera en aquest tipus de divulgació digital. Volem arribar a aquell potencial visitant molt més procliu a viatjar a una ciutat històrica que mira al futur i el convida a participar de manera més activa, emocionant i innovadora en la descoberta de la seva història i del seu llegat patrimonial”.