Tarragona manté les bones dades d'ocupació turística
La consellera de Turisme, Inma Rodríguez, i el gerent del Patronat de Turisme, Angel Arenas, han presentat aquest matí el balanç turístic de la temporada d'estiu a Tarragona. Les dades facilitades per l'Observatori del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya assenyalen que la ciutat manté les bones dades d'ocupació turística dels darrers anys. Així, a l'agost la xifra se situa aquest any en el 90.2%, molt similar a la xifra de 2017 (90.5%) i superior a la de 2016 (86%).
Pel que fa al període que va del 15 de juny al 15 de setembre, l'ocupació al 2018 ha estat del 78%, molt a prop de les xifres rècord de 2017, quan l'ocupació va ser del 78,8% i manté una notable tendència creixent respecte al 2016, que es va situar en el 73,3%.
Pel que fa als allotjaments, els càmpings han registrat un 80,2% d'ocupació del 15 de juny al 15 de setembre i els hotels un 73,1%. Les pernoctacions a la ciutat sumen 699.437, un 1,9% menys que el 2017 però un 3,2% més que el 2016. La mitjana d'estada se situa en 5,2 nits als càmpings i 2 als hotels de la ciutat.
Espanya i França, principals mercats emissors
Els turistes provinents d'Espanya representen més del 50% dels que vénen a conèixer la ciutat, seguits pels francesos. Gran Bretanya, Holanda, Alemanya i Itàlia també figuren entre els principals països d'origen del turisme que ens visita.
El turisme familiar, el més fidel
El perfil mitjà del turista de la ciutat és el d'una família amb nens que viatja amb cotxe, provinent de la resta d'Espanya que s'allotja en un càmping durant 5 dies i que venen atrets, principalment, pel llegat romà.
Excursionistes d'un dia
Un 88,4% dels que visiten la ciutat en excursions d'anada i tornada són de Catalunya (dos terços de Barcelona), mentre que 3 de cada 4 visitants allotjats a Salou/Cambrils i La Pineda són estrangers. De la mateixa manera que els que fan estades llargues, també són les famílies amb nens els principals excursionistes que venen en cotxe a conèixer el ric patrimoni de la ciutat.
La Presidenta del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, Inmaculada Rodríguez, ha expressat satisfacció per les xifres obtingudes: "És fonamental valorar aquestes xifres a partir de la sèrie històrica i posant tota l'atenció i esforç per aconseguir i consolidar un creixement sostingut". I ha afegit: "En un any complicat per la recuperació turística de països competidors i l'entorn difícil per al turisme a causa dels esdeveniments viscuts a Catalunya, hem d'estar molt contents de les xifres obtingudes pel sector turístic de la ciutat. Podem dir que s'ha superat la temporada amb nota. Hem de continuar treballant per enfortir el posicionament de la nostra destinació i hem d'invertir en qualitat i promoció per fer front a les circumstàncies canviants dels diferents mercats amb els quals competim".