Tarragona es promociona com a ciutat d'escapada els 365 dies de l'any
El Patronat Municipal de Turisme ha posat en marxa una nova acció de comunicació per promocionar Tarragona als mercats més propers, com són l’àrea metropolitana de Barcelona i les comunitats d’Aragó, València i Navarra. La campanya està pensada per projectar i posicionar Tarragona com a destinació turística els 365 dies de l’any i té un cost total de 22.500€.
La consellera de Turisme, Inma Rodríguez, explica que “volem comunicar que Tarragona suma els atributs d’una destinació costanera i els d’una destinació urbana carregada d’història, d’una ciutat Patrimoni de la Humanitat –l’única de Catalunya-, amb un clima, uns serveis i una oferta comercial, gastronòmica i cultural que ens ha de convertir en una destinació turística referent tots els mesos de l’any. Per això, hem intensificat les accions de promoció durant l’hivern buscant el turisme d’escapada i de proximitat a mercats nacionals prioritaris, convidant-los a descobrir i a allargar l’estada a la nostra ciutat, fent el que s’anomena un ‘city break’”.
Les accions engegades s’han realitzat a diversos mitjans: ràdio, premsa escrita, tanques publicitàries i campanya online. A més, s’ha comptat amb socis estratègics per tal de garantir un bon impacte. En aquest sentit, amb Viajes El Corte Inglés s’ha realitzat una campanya publicitària a premsa nacional i a premsa regional d’Aragó, València i Navarra valorada en 6.000€. Costa Cruceros és un altre dels socis amb qui s’han elaborat anuncis radiofònics que s’emeten al programa “Miradas Viajeras”. Concretament, s’han emès falques publicitàries sobre la destinació Tarragona durant 3 setmanes, amb una inversió de 4.500€.
La campanya de publicitat exterior s’ha efectuat a 7 centres comercials de l’àrea metropolitana de Barcelona, Comunitat Valenciana i Aragó, amb un total de 165 pantalles –i un resultat de 180.180 passis- i 13 tanques publicitàries. El trànsit estimat d’aquests centres comercials durant el període de la campanya és de 3.500.000 persones. La inversió per aquesta acció ha estat de 9.000€.
Per últim, amb la col·laboració de Turespaña i de l’Agència Catalana de Turisme, s’ha engegat una campanya on line a tots els països on són les Oficines Espanyoles de Turisme a l’Estranger (OETs) i als Centres de Promoció Turística de Catalunya (CPTs) amb el vídeo “Tarragona, un secret al Mediterrani”. A partir del vídeo ja presentat i de noves imatges rodades, s’han elaborat 4 càpsules de 50” en català, castellà, anglès, francès, holandès, alemany i italià –centrades en les temàtiques de gastronomia, platges, tradicions i patrimoni tarragoní-, i s’han distribuït a les xarxes socials de totes les seves oficines. L’acció ha estat reforçada amb les pròpies xarxes socials del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona i de la web, amb campanyes específiques dirigides a professionals, newsletters a plataformes especialitzades i una campanya SEM (Search Engine Marketing) ; tot amb una inversió de 3.000€.
Inma Rodríguez ha subratllat que “aquest és el camí que ha de seguir la ciutat de Tarragona per aconseguir convertir-se en una destinació turística capaç de desestacionalitzar la demanda i de fer un salt en la projecció de la nostra marca. A més, aquest any es donen diverses fites importants per la promoció de Tarragona (Any del Patrimoni Europeu, Programa Cultural associat als Jocs del Mediterrani, el 25 aniversari del Grupo Ciudades Patrimonio de la Humanidad, Projecte de la ruta turística “Ancient Europe” de UNESCO-National Geographic), i ens estem preparant per aprofitar aquestes oportunitats al màxim. Per això, a fires emblemàtiques com FITUR, després de 7 anys, enguany recuperem un estand propi per la ciutat de Tarragona”.