La Tarragona Film Office intensifica la seva activitat durant la primavera
La Tarragona Film Office, organisme dependent del Patronat Municipal de Turisme, ha incrementat la seva activitat durant aquesta primavera donant suport a diferents produccions audiovisuals que han vingut a Tarragona. En els darrers mesos, programes televisius de França, Brasil i Malàisia s'han desplaçat a la ciutat per gravar-ne reportatges i donar-ne a conèixer els principals valors culturals, patrimonials, gastronòmics, etc.
El magazín de la cadena France 5 'La Quotidienne' va fer una estada de 3 dies al mes de març on van elaborar el reportatge "Une idée wek.end a Tarragona". El programa, que s'emet cada matí de dilluns a divendres, tracta temes d'actualitat i té una audiència de 650.000 espectadors. La peça sobre Tarragona es va emetre durant el programa i després es va fer un col·loqui amb tertulians. Des del Brasil, la cadena de Tv Globosat amb el seu programa de viatges "Destino Certo" també es va desplaçar a Tarragona. Es tracta d'un programa centrat en la descripció de nous indrets turístics arreu del món que és presentat per Mel Fronckoviak, actriu, ex model i cantant coneguda a Brasil. La filmació es va realitzar al març i, a més de l'emissió per televisió, va comptar amb un important impacte la difusió que va fer la reconeguda presentadora a través de les seves xarxes socials.
El programa televisiu 'Hola Spain with Keith Foo' de la cadena Radio Televisyen Malaysia (RTM) és un programa documental de viatges sobre Espanya que s'emet a Malàisia, Singapur, Brunei i Indonèsia. La producció ja elabora una segona edició per l'èxit que va tenir la primera i que compta amb una audiència de 5.000.000 d'espectadors. En aquesta segona temporada, presentada per l'actor Keith Foo, van recórrer Tarragona el primer cap de setmana de maig i van enregistrar els punts més emblemàtics com el Serrallo i la Part Alta, entre d'altres. A més de les gravacions pel programa, durant el rodatge el presentador va penjar imatges de la ciutat a les seves xarxes socials.
A més, de les produccions per a cadenes de televisió, al març també s'ha realitzat un blog trip que ha reunit 3 influencers –persones amb un gran nombre de seguidors a les xarxes socials- de l'Àsia Pacífic que van recórrer la ciutat i van realitzar una visita guiada amb recreació històrica romana que va acabar a l'Amfiteatre. Aquesta visita va ser enregistrada per Adrian Seah de "Le Propagandeur" per tal de produir un vídeo amb continguts promocionals de l'Agència Catalana de Turisme.
En els darrers dos mesos, la Tarragona Film Office ha participat en altres accions de suport per a la indústria audiovisual, una eina de promoció de la ciutat que la converteix en plató d'anuncis, protagonista de documentals i reportatges culturals i turístics, etc. Així, a més dels citats rodatges, Tarragona ha estat escenari d'un espot d'una marca coneguda de refrescos i d'un de telefonia mòbil, de vídeos promocionals elaborats per l'Agència Catalana de Patrimoni i ha rebut la visita de programes de canals de televisió britànics i francesos. A més, juntament amb Tac 12, s'està coordinant la producció dels programes de TVE que venen amb motiu dels Jocs Mediterranis.