Instal·lació del carilló al Mercat Central
Per aquest motiu la porta d’accés per la plaça de Corsini romandrà tancada al públic, que podrà accedir al recinte per les altres tres portes i la del Mercadona.
Els treballs d’instal·lació de tots els mecanismes i elements necessaris per fer funcionar el rellotge carilló es desenvoluparan els propers dies i es duran a terme diferents proves per tal d’assegurar una òptima posada a punt, pel dia 21 de novembre, que s’inaugurarà oficialment.
Un cop el rellotge entri en funcionament, el mecanisme serà el següent: obertura de portes i sortida de l’estructura circular o carrussel (45 segons), rotació de la peça base i els elements del seguici popular, elaborats pel Joier Joan Sarramià (60 segons), i, finalment, tancament de portes i entrada de la base a dins (45 segons). Així doncs, la duració total serà d’uns 150 segons, aproximadament.
El mecanisme sonarà per primer cop el dimecres 21 de novembre a les 12 h. La consellera Elvira Ferrando ha aprofitat per convocar tothom a la plaça de Corsini aquest mateix dia a les 11.45 h, per donar la benvinguda al rellotge carilló. Tant dimecres 21 com els dies posteriors està previst que tant el Mercat Central com els seus voltants celebrin diversos actes i accions per celebrar la inauguració, així com el Black Friday i l’encesa de llums de Nadal del Mercat Central.
Durant tot l’any, el rellotge sonarà a les 12h del matí i les 18h de la tarda, de dilluns a diumenge. Durant la temporada d’estiu, del 21 de juny al 21 de setembre, hi haurà un tercer passi a les 20 h.
D’altra banda, el rellotge comptarà amb una melodia personalitzada: una versió de l’Amparito com tothom la coneix, dues versions més per a la tardor/hivern i l’altra per a la temporada de primavera/estiu.
Amb la posada en marxa del carilló es volen assolir 12 objectius a llarg termini:
- Convertir-se en un element dinamitzador del comerç de Tarragona i del Mercat Central.
- Posar en valor els productes de temporada (peix, dolços, verdures i fruites).
- Diferenciar-se d’altres superfícies comercials.
- Reforçar els plats típics de cada estació de l’any.
- Esdevenir un punt de trobada per Cap d’Any.
- Consolidar-se com a focus d’atracció turística, com a peça única a Catalunya en un espai amb encant.
- Posar en valor el Seguici Popular els 365 dies a l’any.
- Generar un punt de trobada entre grans i petits.
- Fomentar l’ús correcte de les hores en català.
- Transmetre històries i efemèrides dels tarragonins a través del perfil digital.
- Convertir la plaça de Corsini en una plaça activa en fires i esdeveniments.
- Ser una joia/escultura per a la ciutat.
D’altra banda, també s’ha presentat la imatge corporativa del carilló, amb un logotip que manté una línia continuista respecte a l’actual imatge del Mercat, compartint les tonalitats del logo i amb la presència de les sis figures del Seguici que conformaran el carilló.
Properament es presentarà la campanya de comunicació de Nadal del Mercat Central sota el títol «Tothom a plaça, tothom a taula», que començarà el 21 de novembre a les 18 h.
Per últim, val a dir que en breu es posarà en marxa el web www.rellotgecarillódetarragona.cat.