Mes de juliol històric en ocupació turística a la ciutat
El mes de juliol ha registrat dades històriques en ocupació hotelera a Tarragona. Els allotjaments a hotels i càmpings s’han situat en el 88%, segons dades de l’Observatori del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya. Aquesta xifra suposa un augment del 9% en pernoctacions respecte del mateix període de l’any passat. La consellera de Turisme, Inma Rodríguez, ha valorat les xifres com “una molt bona notícia per la ciutat. Les xifres segueixen una tendència ascendent que ens anima a continuar treballant per fer de Tarragona una destinació turística cada cop més competitiva”. I ha destacat que “ens situem en xifres històriques, fins i tot, superiors a les anteriors a la crisi”. Aquest mes de juliol, el nombre total de pernoctacions ha estat de 257.428; l'any 2009, va ser de 135.198; al 2006, va ser de 211.308.
Juntament amb l’augment de les pernoctacions, també creix l’estada mitja a la ciutat, fins a situar-se en les 3,8 nits. Una dada que també experimenta un ascens continuat, fet que demostra que Tarragona es posiciona en el mercat com una destinació de costa amb un model propi i singular definit pels seus atractius patrimonials, culturals i gastronòmics. En aquest sentit, la consellera assegura: “El creixement en l’estada mitja és molt important per a la ciutat, aconseguir que els turistes que ens visiten passin més temps entre nosaltres és un objectiu clar del Patronat. Per això, mostrar les meravelles que tenim i no només aquelles que es poden veure en una visita curta és una prioritat estratègica”.
Pel que fa a l’origen dels turistes que visiten la ciutat i s’allotgen a hotels i càmpings, es reparteix en un 50% turisme nacional i un 50% estranger, aquest darrer encapçalat pels visitants de França, Holanda i Alemanya. La xifres reflecteixen un creixement important dels mercats espanyol, francès, holandès i belga. Especialment aquests dos últims, ja que les pernoctacions del turisme holandès han crescut un 65%, en general, i un 71% en el sector dels càmpings. En els procedents de Bèlgica l’augment ha estat del 24% en global i un 41% en càmpings. “El turisme nacional continua millorant any rere any, unes dades que podem interpretar com una millora de la situació econòmica del país. Això és molt important per a nosaltres, com també ho és que arribin nous mercats i que s’ampliïn les procedències dels nostres visitants, ja que diversificar sempre és positiu per minimitzar possibles riscos”, ha conclòs la consellera.