L'ocupació hotelera augmenta un 12% a Tarragona durant el 2016
Aquest 2016 ha estat un any molt bo per al turisme de la ciutat de Tarragona. Les xifres ens expliquen com l’ocupació hotelera no deixa de pujar, i aquest darrer any ha suposat la segona millor xifra de la darrera dècada, només superada per la del 2007, de manera que Tarragona se situa en dades anteriors a la crisi. Aquesta informació, la de 267.276 turistes als hotels de la ciutat, que suposa un increment del 12% respecte del 2015, és un dels factors a destacar en el balanç dut a terme aquest matí al Patronat Municipal de Turisme de Tarragona (PMTT) a càrrec de la presidenta, Inmaculada Rodríguez, i el gerent de l'organisme, Ángel Arenas,.
Aquests gairebé 270.000 turistes que s’han allotjat en hotels han fet un 434.726 pernoctacions, fet que suposa un augment del 7% respecte fa dos anys, i s’han allotjat una mitjana de 1,6 dies en hotels, dada que ens descriu que visiten la ciutat i voltants i que valoren el nostre patrimoni, gastronomia i oci. Pel que fa als càmpings, han estat 227.413 turistes els que han vingut i han sumat 966.807 pernoctacions; dades que signifiquen un increment del 5% i el 2% respectivament, amb una mitjana d'estada de 4,3 dies.
2 milions de visitants
Tarragona ha rebut un total de 494.689 turistes sumant tots dos tipus d’allotjaments (hotels i càmpings), als quals cal sumar apartaments i segones residències (200.000), excursionistes de dia (200.000), turistes de dia allotjats a la Costa Daurada (1.000.000) i allotjats a la resta de Catalunya (100.000), segons dades de l’Observatori del parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya, que en resum suposen a l’entorn dels 2 milions de visitants l’any passat, xifra que es pot considerar de gran èxit per a la ciutat.
França, mercat fidel
Les nacionalitats dels turistes que ens visiten i s’allotgen tant en hotels com en càmpings són, principalment, persones de la resta d'Espanya i, dins del mercat emissor internacional, una vegada més, els francesos són els primers ede la llista, ja que suposen un 9,7% del total i segueixen sent fidels al seu destí turístic d’estiu. Els segueixen Gran Bretanya (5,4%), Alemanya (3,8%), italians, nord-americans i holandesos.
Turisme familiar, una aposta estratègica
Un dels factors en el qual es vol posar èmfasi i incrementar des del PMMT és el turisme familiar. Aquest 2016 les dades ens revelen que menys de la meitat dels visitants són adults amb nens, és a dir, famílies, i en aquest sentit es vol treballar àmpliament al llarg del 2017, per tal d’aconseguir un augment i fidelitzar aquest públic, ja que com comenta la presidenta "Tarragona és una ciutat familiar, amb molts incentius per a petits i grans i per a ser compartits amb família i en aquest sentit creiem que podem créixer en aquest segment de mercat".
El visitant, ben informat
Pel que fa a les oficines del Patronat, ubicades a diferents punts de la ciutat, enguany s’han atès 147.442 persones, la majoria visitants o excursionistes de dia provinents dels municipis propers com són Salou, Cambrils o La Pineda, que han sol·licitat informació per passar el dia a la ciutat visitant monuments i passejant per les zones més destacades. En aquest sentit la consellera Rodríguez ha apuntat que des dels serveis municipals "es fa una molt bona feina d’orientació a aquell visitant de dia que té una idea de la ciutat, però que de ben segur marxa amb molt coneixement i amb ganes de tornar".
La web i les xarxes socials ja són un referent a l’hora de visitar la nostra ciutat. El web ha rebut mig milió de visites amb un total d’1.5 milions de pàgines consultades, fet que fa creure que "creem més interès per Tarragona, un cop visitat el web i tota la informació que se’n desprèn", segons apunta la regidora. Des del Patronat Municipal de Turisme també s’ha fet una feina molt bona quant a la resta de xarxes: Facebook, amb una comunitat de 16.360 persones que suposa un increment del 33% respecte l’any anterior; Twitter, amb més de 10.000 seguidors; i gairebé 17.000 a Instagram.
La Filmoffice, porta d’entrada al turisme a través de l’audiovisual
Turisme acull, amb la Tarragona Filmoffice, una nova porta d’entrada del turisme a través del món audiovisual. I ha més ho fa amb xifres molt destacables: el total de treballs coordinats per la Filmoffice ha crescut un 20% respecte del 2015 amb un total de 120 filmacions, xifra que situa Tarragona entre els primers cinc municipis catalans amb major número de filmacions.
Projectes emblemàtics com el documental Jujol i Gaudí, dos genis de l’arquitectura, l'enregistrament de part de la sèrie La Catedral del Mar o el llargmetratge En tu cabeza, de Kike Maíllo, generen a una major presència de la ciutat als mitjans de comunicació i al món audiovisual, i d’aquesta manera fan la ciutat encara més visible arreu del món.