Alejandro Fernández: "La Marca Tarragona serà una prioritat estratègica d'aquest equip de govern"
El conseller de Presidència i Estratègies de Ciutat, Alejandro Fernández, acompanyat dels consellers José Luis Martín i M. Isabel Negueruela, ha presentat en roda de premsa les accions que es desenvoluparan enguany dins el projecte Marca Tarragona. En primer lloc, ha explicat el perquè de la Marca Tarragona i ha subratllat que competim amb altres ciutats en inversions, visitants i oportunitats, i la marca de ciutat ajuda a posicionar-nos millor en aquest entorn. “Aconseguir que la marca ciutat funcioni és un benefici per a tots, reverteix en inversió, polítiques socials i benestar general per als tarragonins. La Marca Tarragona serà una prioritat estratègica d’aquest equip de govern”.
Cal recordar, que el 2013 es va aprovar en un plenari municipal el projecte Marca Tarragona i a partir d’aquí es començà a definir el posicionament de “Tarragona com la ciutat mediterrània de la història viva”.
El 20 de febrer de l’any passat el Plenari va aprovar crear el Comitè Marca Tarragona i s’acordà la seva constitució que tindrà lloc oficialment en una primera reunió que se celebrarà aquesta primavera. En aquesta reunió s’aprovarà el posicionament de ciutat, es presentaran els resultats dels estudis de mercat qualitatius i quantitatius i s’aprovarà l’inici del Pla estratègic de la marca ciutat. En una segona reunió, que tindrà lloc a la tardor, es presentarà aquest Pla per a la seva aprovació; es plantejarà obrir un nou apartat web dedicat a Marca Tarragona amb tota la informació relacionada amb el seu desenvolupament i es treballarà la col·laboració publicoprivada. En aquest sentit, ha afirmat que “dels aspectes que cal reforçar i millorar destaca l’articulació de la col·laboració entre agents privats i l’administració pública en la construcció de la marca Tarragona i aquest serà un dels reptes per als anys vinents”.
El conseller de Presidència i Estratègies de Ciutat, Alejandro Fernández, ha reconegut la feina feta fins ara i, especialment, haver treballat en el posicionament, en estudis de mercat per confirmar aquest posicionament, en la constitució del Comitè de marca i en la celebració del Seminari Marca Ciutat, que en la seva setena edició se celebrarà a la nostra ciutat, per tercer any consecutiu. Aquest seminari està especialitzat en creació de marca ciutat i destinacions i és el més important que es realitza a Catalunya.
Membres del Comitè Marca Tarragona
Consell Sectorial Consultiu:
- President:
Sr. Alejandro Fernández Álvarez
- Grup Municipal del PSC:
Sra. Begoña Floria Eseberri
- Grup Municipal d’ICV-EUiA-E:
Sra. Arga Sentís Maté
- Grup Municipal de CiU:
Sr. Albert Abelló Hierro
- Grup Municipal del PP:
Sr. Enrique José de la Torre Llergo
- Grup Municipal de la CUP:
Sr. Jordi Martí Font
- Grup Municipal d’ERC-MES-MDC:
Sr. Pau Ricomà Vallhonrat
- Grup Municipal de Ciutadans Tarragona (C’s):
Sr. Rubén Viñuales Elías
- Grup Municipal d’Unió:
Sr. Joan Noguera Figueras
- Representant de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona:
Sra. M. Asunción Huertas Roig
- 1 President/a de federació d’associacions de veïns (s’aniran alternant en el temps):
Sra. Gemma Fusté Garcia
- Representant de les associacions de comerciants:
Sra. Judit Sentís Montané
- Representant de la Cambra de Comerç:
Sr. Anderu Suriol Ribé
- Representant de l’Autoritat Portuària de Tarragona:
Sra. Montse Adan Domenech
- Sr. JUAN CARLOS BELLOSO, director de Future Places i director de la International Place Branding Association (IPBA).
- Sr. JOAQUIN RUIZ DE ARBULO BAYONA, historiador, arqueòleg, professor universitari i coordinador d’investigació de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC).
Pendent de rebre el nomenament:
- 1 Representant de l’Associació d’Hotelers de Tarragona
- 1 Representant dels Jocs Mediterranis de 2017