Tarragona Turisme, el Port i la Confraria de Pescadors presenten la marca "Gamba de Tarragona"
El Patronat de Turisme de Tarragona, el Port i la Confraria de Pescadors han presentat aquest matí la marca “Gamba de Tarragona”, un dels productes de més qualitat que ofereix la ciutat, i que en els pròxims mesos anirà vinculada a diferents activitats gastronòmiques que s’organitzaran al voltant d’aquest producte.
La gamba de Tarragona és reconeguda arreu com una de les gambes més saboroses que hi ha, a més de ser un aliment sa, baix en greixos i amb un alt contingut en iode. Aquest crustaci, patrimoni de Tarragona, és molt cotitzat als mercats, es pot trobar a les cartes dels millors restaurants, i es ven a Barcelona, Madrid, València o el País Basc, entre altres llocs.
La regidora de Comerç i Turisme, Patrícia Anton, ha remarcat que “amb la creació de la marca Gamba de Tarragona volem capitalitzar un producte de qualitat que dóna valor i enriqueix encara més a una destinació turística que també és de gran qualitat”.
La presentació de la marca “Gamba de Tarragona” s’ha celebrat a la Llotja de Peix i durant l’acte s’ha donat a conèixer el logotip, elaborat per Noemí Rosell, que ha dissenyat una gamba de colors vermells intensos i que amb els bigotis dibuixa un gran cor. Segons ha explicat Rosell “amb el cor que formen els bigotis de la gamba es vol evocar l’amor amb el qual de ben segur és triada a la plaça, comprada i cuinada, perquè normalment és un plat especial, per a ser degustat en família o amb amics”.
La tipografia de la marca adopta formes rodones i de color negre, per tal que el contrast amb els tons vermells de la gamba ressaltin més. D’altra banda, la paraula “Gamba” està escrita en majúscula, per insistir amb la idea que és un producte molt especial i molt valorat.