Estrena del nou Tarraco Talgo, un tren històric que ofereix escapades des de Barcelona a la Tarragona monumental
Avui, l’alcalde de Tarragona Josep Fèlix Ballesteros; la directora del Museu del Ferrocarril, Pilar García; el director gerent de Renfe Viajeros, Rodrigo Hilario; i el gerent del corredor nordest-mediterrani, Félix Martín; han presentat i inaugurat el Tarraco Talgo: un tren històric recuperat tal com era als anys 70, i que oferirà la possibilitat de fer una escapada des de Barcelona a Tarragona, tots els dissabtes del 31 de maig al 4 d’octubre.
L’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, ha destacat l’estreta relació que té l’Ajuntament de Tarragona amb Renfe Viajeros i Renfe, “una bona mostra és la posada en funcionament d’aquest tren històric. Aquest Talgo ens situa com a única ciutat Patrimoni de la Ciutat amb un tren històric operant a Catalunya. El Tarraco Talgo ens col·loca, encara més, com a destinació turística i demostra l’aposta tan ferma que fem des de l’Ajuntament per singularitzar el patrimoni”.
Per la seva part, el gerent del corredor nordest-mediterrani, Félix Martín, ha posat l’èmfasi en què el Tarraco Talgo “és un tren únic, que esperem que en facin ús 3.000 persones”. El director gerent de Renfe Viajeros, Rodrigo Hilario, ha posat en valor aquest nou Talgo, “que va significar una autèntica revolució quan es va posar en funcionament”. Finalment, la directora del Museu del Ferrocarril, Pilar García, ha expressat la seva emoció per veure “com el primer Talgo que va creuar Catalunya i França torna a funcionar. És un vehicle únic, patrimonialment importantíssim”.
Aquesta iniciativa, que s’ha dut a terme en col·laboració amb l’Ajuntament de Tarragona, l’empresa Talgo i el Museu del Ferrocarril de Catalunya, i permet al viatger tornar a gaudir del que va ser batejat com a “Catalán Talgo” allà per l’1 de juny del 1969 quan per primera vegada comunicava Barcelona amb Ginebra sense necessitat de transbordament a la frontera francesa.
Els viatgers que vulguin viatjar en el temps ho podran fer el dissabtes amb el següent horari:
Anada | Tornada | ||
---|---|---|---|
Barcelona estació de França | 10.30 | Tarragona | 19.28 |
Barcelona estació de Sants | 10.33 | Vilanova i la Geltrú | 20.05 |
Vilanova i la Geltrú | 11.10 | Barcelona estació de Sants | 20.48 |
Tarragona | 11.43 | Barcelona estació de França | 20.59 |
Un viatge en el temps
El preu del bitllet d’anada i tornada en aquest tren turístic serà de 36 euros en classe turista i 50 en preferent. Un cost que permet realitzar un recorregut al passat en un tren que va fer història, el Talgo III RD, el més avançat de l’època. La rehabilitació dels vehicles realitzada en els darrers mesos per l’empresa Talgo permet oferir el tren tal com era fa 45 anys. La singularitat del producte és aquesta possibilitat de fer un viatge en el temps des dels anys 60 fins al segle II a.C.
A Tarragona els viatgers podran reviure el passat romà de Tarraco amb els seus espais més emblemàtics, el Circ, l’Amfiteatre, les seves muralles o la Torre del Pretori.
Els bitllets per viatjar al passat es podran adquirir a través del web de renfe.com en l’apartat “ocio en tren” i a les mateixes taquilles de les estacions de venda de bitllets.
Talgo III RD, un tren històric
Aquest nou tren turístic es realitzarà amb el model Talgo III RD, un tren que es va posar en circulació l’1 de juny de 1969. En els seus inicis era considerat un tren de luxe a Renfe amb el seu interiorisme i els més moderns serveis.
Aquest model original de Talgo, va iniciar el seu servei realitzant la ruta Barcelona – Ginebra, enllaçant per primera vegada directament Catalunya amb els Alps sense necessitat de realitzar canvi de tren a Portbou. El viatge directe era possible perquè en el seu disseny es va incorporar un dispositiu de Rodadura Desplaçable (RD) que permetia la circulació tant per ample convencional com per ample UIC.
El tren Talgo III RD que pertany a la col·lecció del Museu del Ferrocarril de Catalunya, ha estat totalment restaurat per Talgo. La finalitat ha estat renovar l’interior del tren, així com el sistema motor, per a oferir totes les garanties de confort i fiabilitat per als viatgers del segle XXI. Aquest tren compta amb 167 places distribuïdes en classe preferent i turista, a més d’un cotxe cafeteria amb servei a bord. La renovació ha volgut conservar el disseny original d’aquest tren mantenint les línies dels anys 60, i un interiorisme clàssic que aconsegueix portar al viatger 50 anys enrere.
Tarraco Talgo és una iniciativa turística, cultural i patrimonial que ha estat possible per la col·laboració de l’empresa Talgo, l’Ajuntament de Tarragona i el Museu del Ferrocarril de Catalunya. Ofereix la possibilitat de fer un viatge en el temps de 90 minuts entre Barcelona i Tarragona amb aturada també a l’anomenada capital del tren, Vilanova i la Geltrú.