Tarragona s'assegura la col·laboració de la Generalitat per al desenvolupament del Pla de Competitivitat de la Tarraco Romana
A més a més, el Pla ha presentat aquest dijous a FITUR les accions que desenvoluparà aquest 2011
20/01/2011
El President del Consorci de la Tarraco Romana, Sergi de los Rios s’ha reunit a FITUR amb el Conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat Francesc Xavier Mena per tal que aquesta mantingui el seu suport al Pla de Competitivitat que des d’inicis de 2010 es desenvolupa a Tarragona. En aquest sentit, Sergi de los Rios ha destacat al Conseller la importància del pla per a Tarragona i la necessitat que la Generalitat hi segueixi col·laborant, suport que ha estat reiterat per Mena.
En aquest sentit, el Pla de Competitivitat de la Tarraco Romana ha exposat aquest matí ha FITUR les actuacions previstes per aquest 2011, de la mà del President del Consorci, Sergi de los Rios, i el seu Gerent, Joaquim Queralt.
En una presentació als assistents a la fira, el Pla ha recordat els objectius que es va marcar a principis de 2010, quan va començar a funcionar: consolidar la Tarraco Romana com una de les principals destinacions de turisme cultural de la mediterrània, cohesionar els espais de la Tarraco Romana aprofitant el pes de Tarragona i potenciar la imatge de Tarragona com a ciutat cultural i amb qualitat de vida.
A més a més, han presentat les actuacions de cara aquest 2011, en què cal destacar una nova senyalització. Actualment s’està treballant amb la diagnosi, que comportarà una futura fabricació i col·locació, que permeti a Tarragona unificar criteris i acabar amb els problemes de senyalització.
D'altra banda, abans de Setmana Santa s’instal·laran 6 pantalles tàctils en indrets estratègics de la ciutat, com ara l’estació de trens, el Serrallo o la plaça de la Font, i entraran en funcionament els nous webs i eines 2.0 que permetin a la Tarraco Romana ser present a la xarxa.
La presentació ha dibuixat també altres accions per aquest any, com ara l’expansió del festival Tarraco Viva, que es presentarà a ciutats patrimonials com ara Córdoba, Pamplona o Sagunt, i la creació de productes específics.
El president del Consorci de la Tarraco Romana, Sergi de los Rios, ha destacat que gràcies al desenvolupament del pla, (que té un pressupost de més d’un milió d’euros aquest 2011) Tarragona compta amb més recursos que mai per a la promoció, projecció i creació de marca, ja que cal sumar-hi també el pressupost del propi Patronat de Turisme de Tarragona. Per a de los Rios, les accions previstes s’encaminen a “generar emocions, cohesió social, autoestima i projecció internacional de Tarragona”.